Valentýn, je to jen marketingový tah obchodníků?
13. 2. 2010 – 20:30 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Valentýnský svátek vnímá většina Čechů jako marketingový tah obchodníků. Myslí si to téměř absolutní většina dotázaných lidí v průzkumu společnosti SANEP.
Valentýnský svátek zamilovaných, který se slaví 14. února, drtivá většina lidí rozhodně nevnímá jako tradiční český svátek. Tři pětiny respondentů jsou pak toho názoru, že se jedná o marketingový záměr obchodníků. Přesto však bude tento převzatý svátek všechzamilovaných slavit nejméně třetina dotázaných.
<%Anketa10%>
Svátek svatého Valentýna, který byl do naší země importován ze zámoří před dvaceti lety, nepovažuje za tradiční český svátek 89,7 procenta respondentů.
Valentýn = marketing ?
Podle názoru 61% dotázaných pak představuje svátek svatého Valentýna coby svátek zamilovaných marketingový záměr obchodníků, což lze potvrdit řadou reklam na všemožné druhy zboží a služeb, které v období tohoto svátku všech zamilovaných zaplavují média a obchody.
Jako skutečný svátek lásky však vnímá svátek svatého Valentýna 9,4% dotázaných. Za zbytečný pak považuje svátek svatého Valentýna 8,2% respondentů.
Valentýnské dárky přesto rozdáváme..
Slavit či někoho obdarovávat na sv. Valentýna však hodlá souhrnem 33,8% dotázaných, což lze rozhodně vnímat jako velký úspěch u značné části populace, kterého se řada dalších převzatých svátků doposud nedočkala.
Souhrnem lze říci, že svátek svatého Valentýna i přes jeho dvacetiletou existenci stále nelze považovat za zdomácnělou součást české kultury. Přesto je však nutné vnímat jeho zjevně narůstající oblibu, a to jak u zamilovaných párů, tak i u obchodníků. Za poměrně značnou oblibu tohoto svátku však může právě jeho komercializace, a tedy reklama, která útočí na celou naši společnost citlivým citovým tématem.
Kam dál?
- Kolik stojí Vánoce u nás a ve světě?
- Jak ušetřit za mobilní volání? Poduste svého operátora
- Při nákupech potravin nás řídí slevy v letácích i kvalita
- Na co si dát pozor při nákupu dovolené a jak ji případně reklamovat