Při nákupech potravin nás řídí slevy v letácích i kvalita
14. 12. 2009 – 10:39 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Češi se při nákupech potravin stále více zaměřují na akční slevy, ale i čerstvost a kvalitu zboží. Ukázal to průzkum společnosti Incoma Gfk.
Ani ekonomická krize nedokázala potlačit nároky Čechů na čerstvost a kvalitu potravin. Důležitost tohoto faktoru při výběru prodejny od loňska dokonce ještě vzrostla a stává se jedním z nejpodstatnějších důvodů, které přivádějí zákazníky do prodejny.
Současně roste vliv promočních akcí. V roce 2009 vrostl podíl domácností, které vybírají svou oblíbenou prodejnu potravin podle toho, jaké akční ceny a slevy dokáže svým zákazníkům v porovnání s konkurencí nabídnout.
Čtěte také:
- Hobbymarkety jsou v Česku oblíbené a budou expandovat do menších měst
- Hypermarkety v Česku získávají zákazníky na úkor supermarketů
- Češi nakupují více benzinu a nafty u hypermarketů
- Obchodní centra: Zákazníci jsou, ale šetří!
Akční ceny v letácích
Hlavním zdrojem informací o nabídce slev a akcí jsou pro Čechy stále nabídkové letáky řetězců. Více jak 70% českých domácností přiznává, že si letáky prohlíží, a téměř 30% domácností tvrdí, že podle nich i nakupuje potraviny a základní nepotravinářské zboží.
Nejvýraznější roli hrají letaky při rozhodování o nákupu mezi zákazníky diskontů, hypermarketů a cash&carry prodej