Jak ušetřit za mobilní volání? Poduste svého operátora
5. 2. 2010 – 5:45 | Věda a technika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Ceny telekomunikačních služeb v ČR jsou jedny z nejvyšších v celé EU. Tuto skutečnost známe my všichni, ČTÚ i kontrolní orgány EU, ale nikdo s tím nic nedělá.
Operátoři působící v Česku nabízejí v zahraničí lepší služby za méně peněz a přitom výše našich platů je naopak menší než jinde v EU.
Nejen na západ, ale i na východ od našich hranic (např. na Slovensku) jsou již telekomunikační služby levnější a kvalitnější, ale v ČR se nikdo slevit nechystá. Na dotazy zákazníků odpovídají zástupci a tiskoví mluvčí naučenými frázemi o rozdílnosti ekonomické situace atd. Proč by také měli jít s cenami dolů dobrovolně, když ČTÚ neprojevuje snahu zasáhnout a zákazníci stále poslušně platí.
Risk je zisk...
Jak "zmáčknout" operátora.. příklady
"Mám tarif "Bav se!" u T-Mobilu. Ve chvíli, kdy mělo dojít k prodloužení smlouvy po dvou letech užívání tohoto tarifu, jsem zavolal měsíc před koncem smlouvy na infolinku operátora a sdělil mu, že si nepřeji smlouvu prodloužit. Že odcházím k O2, protože mi nabízejí podobný tarif, ale se slevou 100,- na paušál, protože u O2 mám ADSL internet(to že využíváte konkurenční služby si Váš operátor nemůže ověřit!). Moje průměrná utrata u T-Mobilu byla cca 400,- až 500,- měsíčně. Řekl jsem pracovníkovi infolinky, aby mi zprávou SMS zaslal informace, jaké údaje jsou důležité pro výpověď smlouvy pomocí emailu (existuje samozřejmně i možnost zaslat výpověď poštou, ale je to drahé a zdlouhavé). Tuto výpověď jsem napsal a odeslal T-Mobilu. Během několika dní mi volal pracovník T-Mobilu a sdělil mi, že mám nárok na 100 minut volání k základním 50-ti minutám do všech sítí zdarma a k tomu samozřejmě jeden z levnějších mobilů za 1 Kč a zachování 10%-ní slevy na paušál. Výsledek je tedy pro mne velice uspokojivý. Namísto původních 50 minut a 100 sms mám nyní 150 minut a 100 sms za 200,- vč. DPH, plus další drobnosti, které jsou u tarifu \"Bav se!\" samozřejmostí!\"
Dále uvedu případ mého kamaráda. Pracuje na živnostenský list (což je i není důležité). Měsíčně provolal cca 8 hodin obvoláváním zákazníků a dodavatelů a s tarifem \"O2 NEON L\" platil zhruba 2 400 Kč! Určitě jste si sami všimli nepoměru mezi jeho a mojí útratou. Já platím 200,- za 2 a půl hodiny a on 12x tolik za 4 násobek telefonování! Vzali jsem tedy jeho poslední fakturu o vyúčtování služeb a ukázali ji pracovníkům na pobočce T-Mobilu, aby nám uděli konkurenční nabídku. Samozřejmně se velice snažili. Zákazník, který ročně utratí za mobil více než deset tisíc je pro ně velice zajímavý! Nabídli nám tarif \"Podnikatel 1400\", který nabízí až 560 minut (více než 9 hodin) volání v ČR za 1 666 Kč vč. DPH. Rozdil je opravdu velký. S touto nabídkou jsme šli do prodejny O2. Zaměstnanec O2 se nám snažil vysvětlit, že můj kamarád má pouze špatně nastavený tarif a že to nějak napraví. V podstatě nám nabízel jen samé balíčky, díky kterým lze ušetřit. Ušetřit ano, ale jen částečně! Rozdíl po úpravě tarifu se pohyboval v rozmezí cca 200 až 300 Kč. Zvolit jiný tarif podle zaměstnance O2 nebylo možné, protože smlouva měla platnost ještě více než rok. Zvolil jsem tedy metodu, která zaručuje úspěch - výpověď smlovy. Protože smlouva byla sjednána na dobu určitou, bylo nutné zaplatit pokutu za nedodržení smlouvy ve výši cca 2 100 Kč. Tarif, který nám nabídli u T-Mobilu byl o cca 700 Kč levnější, což znamená, že přechod od O2 k T-Mobilu se finančně vyplatí již po třech měsících. Přesvědčili jsme tedy zaměstnance O2, že chceme skutečně odejít ke konkurenci a to by pro O2 znamenalo ztrátu ročně zhruba 28 000 Kč! Okamžitě tedy zvedl služební telefon a volal na \"centrum rušení smluv\", které má mnohem větší pravomoce a vše kolegům z tohoto oddělení vysvětlil. Ti okamžitě kamarádovi nabídli tarif \"O2 NEON XL\", s 50-ti procentní slevou, tj. za 1 000 Kč vč. DPH, který obsahuje 10 hodin volání do cizích sítí, v síti O2 voláte zdarma! Pro O2 to znamená udržení zákazníka, který jim ročně zaplatí min. 12 tisíc namísto jednorázové pokuty 2 100 Kč. A to je pro O2 pořád výhodnější než ztratit zákazníka úplně!
Pár slov závěrem
Neváhejte tedy a neplaťte už víc než musíte! Vezměte svoje faktury a jděte ke konkurenčním operátorům. Vždy Vám nabídnou něco lepšího aby Vás získali, z každého nového zákaznka mají provize (a ne malé!). U O2 Vám můžou nabídnout slevu na místě, pokud zavolají na \"centrum rušení smluv\", u T-Mobilu pak musíte chvíli počkat než Vám sami zavolají (a oni zavolají, tím si buďte jistí). Nenechejte se uspokojit pouhou úpravou tarifu, nebo lacinými balíčky zvýhodněných služeb, které skoro nic neušetří! Toto je možnost jak trvale vytvořit drsnější konkurenční trh! Nezáleží na tom, zda jste podnikatel nebo soukromá osoba, konkureční operátoři se Vás vždy pokusí \"přetáhnout\" k sobě pokud uvidí, že jste se současným stavem u konkurence nespokojení a zadarmo Vám poradí jak přitlačit Vašeho operátora ke zdi!
Kam dál?
- SMS jsou nejdražším způsobem komunikace
- Ceny volání a sms po nové roce rostly, jak je na tom váš operátor?
Více tipů a příkladů najdete na jakusetrit.ic.cz