TV Prima zdraží reklamu o deset procent, zdraží i TV Nova
27. 10. 2010 – 21:16 | Média | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Firmy, které v příštím roce umístí svou reklamu na Primu, budou muset sáhnout hlouběji do kapsy, informuje středeční vydání deníku E15.
Druhá komerční televize plošně zvýší od ledna ceny o 10 procent. „Na rozdíl od Novy nemáme oficiální ceník. Všechny individuální CPP (cost per point – cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny – pozn. aut.), které si klienti vyjednali letos, od nového roku zvedneme,“ uvedl obchodní ředitel Primy Martin Konrád.
Ke zdražení reklamy v roce 2011 velmi pravděpodobně přikročí i Nova, obchodní ředitel Novy Jan Řehák však cenový vývoj zatím odmítl komentovat. Obě televize podle svých slov předpokládají, že zejména díky nárůstu soukromé spotřeby na trhu nastane v těchto měsících oživení. Proti plánům televizí se hned ohradily mediální agentury, které nakupují inzertní čas. „Aby ceny mohly růst, tak musí existovat nějaká vyšší poptávka. Domnívat se, že příští rok bude nějak pozitivní, je představa iluzorní,“ uvedl Petr Bažant z OMG.
Predikce vývoje trhu s televizní reklamou na letošní a příští rok se velmi liší. Například sdružení agentur Group M odhadlo, že letos trh poklesne o pět procent na 7,6 miliardy korun, v roce 2011 by se objem neměl změnit. Prima podle Konráda od 1. ledna změní rovněž strukturu obchodního modelu. Inzerce na hlavním kanálu Primy se přestane nabízet samostatně, obchodníci budou nabízet jen balíček Prima a Prima Cool. Stanice rovněž zvýší počet nabízených cílových skupin z pěti na deset. Primě narostly křídla poté, co u diváků zabodovala několika podzimními pořady, například Česko Slovensko má talent, Cesty domů nebo talk show Jana Krause. „Děláme dražší program, potřebujeme ty peníze dostat z trhu,“ prohlásil Konrád.
Jak již dříve uvedl ředitel Primy Marek Singer, letos investice do vlastní tvorby vzrostly o 50 procent. Podle odhadů deníku E15 se náklady na podzimní schéma televize pohybovaly mezi 400 až 500 miliony korun. Tržby Primy v letošním roce se doposud nevyvíjejí příliš příznivě. Za první tři kvartály dosáhly 608 milionů švédských korun (v přepočtu 1,62 miliardy korun), což je v meziročním srovnání o čtyři procenta méně.
-Vojtech Kristen,Mediafax
Kam dál?
- Deset největších inzerentů v červenci do reklamy investovalo 700 milionů korun
- Televize mohou v pořadech vysílat skrytou reklamu
- Reklama na obchodní dům XXXLutz lidi štve i baví - máme parodii