Deset největších inzerentů v červenci do reklamy investovalo 700 milionů korun
23. 8. 2010 – 9:56 | Média | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
První desítka největších reklamních inzerentů investovala v Česku v červenci do reklamy podle ceníkových cen 700 milionů korun.
Vyplývá to z údajů společnosti Admosphere zabývající se monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu a na internetu, které zveřejnila v pondělí.
"První místa drží giganti Procter & Gamble Czech Republic (141,8 milionu korun), Henkel ČR (108,3 milionu korun) a Unilever ČR (86,8 milionu korun). Mezi top 10 se poprvé dostala i XXXLutz CZ se svou velmi diskutovanou kampaní na obchodní dům s nábytkem. Ta vzbudila mezi Čechy v červenci nemalý rozruch," řekl ředitel společnosti Admosphere Karel Honzl a dodal, že více než polovina proinzerované sumy obchodního domu s nábytkem (58 procent) byla podle monitoringu Admosphere investována do televizní reklamy.
Upozornil však, že jeho společnost srovnává zadanou reklamu pouze s ceníkovými cenami, skutečné náklady inzerentů jsou ve skutečnosti nižší. Ovlivňují je totiž různé množstevní slevy, promoakce a jiné případné bonusy.
Více než polovina proinzerované sumy (58 procent) byla podle monitoringu Admosphere investována do televizní reklamy.
Společnost | Investice (v Kč) | |
1. | Procter & Gamble Czech Republic | 141 807 000 |
2. | Henkel ČR | 108 343 000 |
3. | Unilever ČR | 86 840 000 |
4. | Vodafone Czech Republic | 74 154 000 |
5. | Plzeňský Prazdroj | 53 588 000 |
6. | Lidl Česká republika | 53 024 000 |
7. | XXXLutz CZ | 52 186 000 |
8. | Telefónica O2 ČR | 46 783 000 |
9. | Reckitt Benckiser (Czech Republic) | 41 395 000 |
10. | Coca-Cola HBC Česká republika | 41 143 000 |
-Filip Sušanka, Mediafax