Call centra nebudou moct "otravovat" lidi, nařídí Evropská směrnice
7. 2. 2017 – 0:06 | Podnikání | red | Diskuze:
S call centry se nejen v České republice dosova roztrhl pytel. Firmy jsou ochotny platit za zpřostředkování prodeje služeb i výrobků. Proto jsme doslova bombardování různými nabídkami po telefonu. To by však mělo skončit.
Dobrý den, nechcete úžasné ponožky s bambusovým vláknem? Levně! Asi každý někdy zažil nevyžádaný hovor, kdy na druhém konci linky byl zaměstnanec call centra nabízející nějaké zboží nebo službu.
S tím by ovšem již brzy měl být konec. Jak upozorňují pondělní Lidové noviny, přítrž podobným otravným telefonátům má učinit nová evropská směrnice pro ochranu soukromí.
Nově totiž budou moci firmy po telefonu otravovat jen lidi, kteří k tomu svolí předem. A to není všechno - předpis také počítá s tím, že call centra už se nebudou moci schovávat za skrytými čísly. Naopak by všechny komerční hovory měly mít speciální předvolbu, aby bylo na první pohled jasné, kdo volá.
Směrnice se ovšem netýká jen nevyžádaných telefonních hovorů z call center, ale má dopadnout i na odesilatele nevyžádaných e-mailů, které často automaticky padají do spamu. Odzvonit by mělo i reklamním smskám.
A každý má mít možnost přidat své telefonní číslo na speciální seznam, který bude pro call centra a nevyžádané obchodní nabídky zkrátka tabu. Firmám, které nebudou nové nařízení respektovat, bude hrozit pokuta až do výše deseti milionů eur.
Zatím ovšem není zřejmé, kdy přesně vstoupí nový předpis v platnost.