Banky a spořitelny letos investovaly do reklamy 2,5 miliardy korun, nejvíce ČSOB
29. 11. 2010 – 13:30 | Média | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Firmy působící v oblasti bankovnictví v letošním roce investovaly do reklamy 2,462 miliardy korun, nejvíce za reklamu od začátku roku zaplatila Československá obchodní banka (ČSOB), a to 361 milionů korun. Vyplývá to z údajů společnosti Admosphere, které zveřejnila v pondělí.
Více než čtvrtmiliardu si do nákladů za reklamu zapsaly také Česká spořitelna a Komerční banka.
"Podle očekávání většinu příček v žebříčku Top 10 zadavatelů z oblasti bankovnictví zabraly velké bankovní domy. Výjimkou jsou pouze dvě společnosti a to na sedmém místě Českomoravská stavební spořitelna (98 milionů korun) a poskytovatel úvěrů a půjček společnost Cofidis (76 milionů korun)," prohlásil obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
Přes padesát procent všech těchto reklamních nákladů investovaly společnosti do televizní reklamy (1,3 miliardy korun). Dále inzerenti z oblasti bankovnictví investovali také do reklamy v tisku (540 milionů korun) a na internetu (332 milionů korun).
Reklamní výdaje monitoruje společnost Admosphere na základě ceníkových cen, reálné náklady tak kvůli množstevním slevám, zákaznickým bonusům a jiným zvýhodněním bývají nižší. Aktuální data pochází z období od začátku letošního ledna do konce října a týkají se sféry bankovních a spořitelních služeb. Do tohoto segmentu spadají také investiční produkty, hypotéky, směnárenská činnost, elektronické bankovnictví i stavební spoření.
Top 10 zadavatelů v oblasti bankovních a spořitelních služeb
Zadavatel | Investice (v Kč) | |
1. | Československá obchodní banka | 361 554 340 |
2. | Česká spořitelna | 332 109 262 |
3. | Komerční banka | 271 131 257 |
4. | Raiffeisenbank | 230 009 913 |
5. | GE Money Bank | 226 422 938 |
6. | UniCredit Bank Czech Republic | 113 043 049 |
7. | Českomoravská stavební spořitelna | 98 987 222 |
8. | ING Bank N.V. | 81 561 404 |
9. | Cofidis | 76 193 893 |
10. | AXA Bank Europe | 70 718 916 |
Zdroj: Admosphere
-Filip Sušanka,Mediafax