Změnit banku je snadné, přesto ji změnila jen 2 % klientů
14. 4. 2014 – 17:52 | Banky | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Podle průzkumu společnosti SC&C z ledna 2014 jsou čeští klienti svým bankám převážně věrní a v posledním roce změnila svou hlavní banku 2 % z nich. Jde o stejný výsledek jako ve srovnatelném průzkumu SC&C z roku 2011. Aktuální čísla poukazují ovšem na nový trend, kdy klienti vedle své hlavní banky začínají využívat i služeb dalších bank. V loňském roce si další banku přibralo 13 % klientů.
„Snadnost přechodu klientů k jiné bance je výsledkem ostrého konkurenčního boje a fungování Kodexu mobility klientů. Jeho prostřednictvím může nová banka sama vyřídit přechod nového klienta od jeho původní banky,“ uvedl Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace.
„Banky se stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali,“ dodává Jan Matoušek. Oproti roku 2011 došlo k výrazné změně motivace klientů, proč u stávajících bank setrvat. Zatímco před třemi lety jednoznačně dominovaly časové důvody (41 %) a složitost procesu (21 %) jako argumenty proč neměnit, letos respondenti průzkumu uváděli jako druhý nejčastější důvod (18 %), že je stávající banka dokáže motivovat, aby u ní zůstali.
Kodex mobility klientů bank
Pokud se klienti rozhodnou změnit banku, významně jim to usnadní Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky v takovém případě musí řídit. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem veškeré další administrativní náležitosti řeší mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo.
Proč zůstáváme ve své bance
Podle mnoha respondetů nejsou rozdíly v bankách příliš velké (26 %), dále že je stávající banka dokázala motivovat k tomu, aby zůstali u ní (18 %) a že jim nikde nenabídli lepší bankovní služ by (17 %).
Kodex mobility klientů včetně vzorového formuláře je k dispozici na stránkách České bankovní asociace:
www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobility-klientu