Začínají padat pokuty za nevyžádané telefonáty
20. 6. 2017 – 10:18 | Spotřebitelé | red | Diskuze:
Čtyři američtí nejvyšší státní zástupci společně s ministerstvem spravedlnosti vyměřili poskytovateli kabelové televize Dish pokutu ve výši 280 milionů amerických dolarů za nevyžádané a obtěžující robotelefonáty. Podle spotřebitelského serveru Consumerist hrozila kabelovému gigantovi ještě vyšší pokuta, přesto se však proti rozhodnutí odvolal.
Americké zákony stanovují maximální výši pokuty za jeden nezákonný automatizovaný telefonát na 16 tisíc amerických dolarů. Státní zástupci zjistili, že Dish jich má jen v roce 2009 na svědomí 55 milionů, hrozila mu tak pokuta až ve výši 23,5 miliardy amerických dolarů.
Jak však sdělili nejvyšší státní zástupci pro státy Kalifornie, Ohio, Illinois a Severní Karolína, za část těchto telefonů nesou odpovědnost společnosti, jimž Dish pouze zadal zakázky. Prokázalo se, že společnost Dish je plně zodpovědná pouze za přibližně 10 % nevyžádaných robotelefonátů. Ministerstvo spravedlnosti proto společnosti vyměřilo pokutu ve výši 280 milionů dolarů. Dish se proti rozhodnutí odvolal.
Jedná se o druhý případ, kdy byl tento poskytovatel kabelového vysílání pokutován za osm let staré robotelefonáty. Před měsícem mu nejvyšší státní zástupce pro Severní Karolínu udělil pokutu ve výši 20 milionů dolarů, konkrétně 1200 dolarů za jeden uskutečněný automatizovaný telefonát.
Pokuty padají i v jiných zemích. V Británii byla v květnu letošního roku udělena pokuta společnosti Keurboom Communications, která spotřebitele obtěžovala nevyžádanými automatizovanými telefonáty s nabídkou pojištění. Pokutu ve výši půl milionu eur pak dostali francouzští nepoctivci, kteří robotelefonické obtěžování spojili s výzvou, aby kontaktovaný zavolal nazpět na maskované vysoce zpoplatněné číslo.