Za loňský rok eviduje Pojišťovna České spořitelny nárůst pojistných událostí o 22 %
12. 2. 2009 – 11:54 | Tiskové zprávy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Více než 516 milionů korun poskytla Pojišťovna České spořitelny klientům na pojistném za škodní pojistné události v roce 2008. Likvidátoři pojišťovny vyřešili 60 tisíc pojistných událostí a v 80 % případů se přitom jednalo o úhradu nákladů spojených s léčením úrazů. Průměrná vyplacená částka na jednu pojistnou událost meziročně vzrostla ze 7 700 korun v roce 2007 na 8 600 korun. Důvodem je skutečnost, že Češi si pojišťují své zdraví na vyšší částky než v minulosti.
„V
loňském roce se nám podařilo
vyřídit rekordní počet pojistných událostí. Oproti 49 tisícům v roce
2007 jich naši likvidátoři zvládli zpracovat 60 tisíc. Dle našich statistik
jsou nejčastějšími úrazy řezné rány, podvrtnutí kotníku a různé úrazy rukou a
prstů u ruky,“ říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení
produktů Pojišťovny České spořitelny.
Na pojistném
za škodní pojistné události vyplatila
Pojišťovna České spořitelny o 34 % více než v roce 2007. Kromě počtu
pojistných událostí totiž roste průměrná částka denního odškodného, na kterou
jsou klienti pojištěni. Zkracuje se však i doba nutná pro výplatu pojistného
plnění. Průměrná doba od nahlášení pojistné události klientem do výplaty pojistného
plnění dnes činí u Pojišťovny České spořitelny necelých 15 dnů. To je daleko
méně než zákonem stanovená lhůta tří měsíců.
V posledních letech zaznamenává Pojišťovna České spořitelny také rostoucí počet případů, kdy se lidé snaží získat plnění v rámci životního pojištění neoprávněně. „Především díky investicím do dokonalejšího softwarového vybavení a zkušenostem našich zaměstnanců z předchozích let, se nám daří odhalovat stále více podvodných událostí,“ říká Petr Procházka.