Za jak dlouho vám banka odpoví na dotaz? 24h a 17minut
10. 12. 2009 – 1:36 | Banky | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Důraz a důležitost, kterou banky přikládají elektronické komunikaci se zákazníky, neustále roste. Elektronicky se zákazníky komunikují nejlépe největší banky v Česku. Průměrná délka čekání na reakci ze všech bank byla 24 hodin a 17 minut. Potvrzují to výsledky průzkumu, který v říjnu 2009 provedla agentura STEM/MARK.
Pořadí bank sestavené podle kvality obsahu odpovědí v kombinaci s rychlostí e-mailové komunikace se zákazníky, se oproti loňskému roku nezměnilo. Rozdíly mezi více po sobě jdoucími bankami jsou malé a bankovní domy vytvářejí tři skupiny s obdobným hodnocením.
Čtěte také:
- Půjčky a úvěry - přehled nebankovních společností. Kde si rozhodně nepůjčovat?
- Citibank v Česku zruší polovinu poboček, chce šetřit
- Začalo hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek, přidejte se i vy!
- Bankovní účty pro studenty nemusí být levnější než klasické
- Jak změnit banku? Od teď je to mnohem jednodušší!
- Banky mají od listopadu jen dva dny na převody peněz, místo tří dní
- Fincentrum banka roku 2009: bankou roku je Česká spořitelna
Na prvním místě zůstává Česká spořitelna následovaná Komerční bankou. Česká spořitelna v letošním roce získala také titul Fincentrum banka roku (Komerční banka se umístila druhá) a mezinárodní ocenění časopisu The Banker: Bank of the Year 2009.
V druhé skupině, kolem průměrné hodnoty indexu, jsou Volksbank, Poštovní spořitelna, Raiffeisenbank, ČSOB a GE Money Bank.
V třetí skupině, pod průměrnou hodnotou indexu, se nacházejí banky UniCredit Bank, Citibank, mBank a ING.
Kromě České spořitelny, Komerční Banky a Volksbank, které byly i loni hodnoceny nejlépe, se indexy kvality e-komunikace významně vylepšily.
Největší zlepšení v e-mailové komunikaci se zákazníky zaznamenaly oproti loňsku ČSOB, UniCredit bank a Citibank.
Nejrychlejší bankou se stala Komerční banka, která dosáhla průměrného času odpovědi na e-mailovou zprávu 1 hodinu a 29 minut. Druhá Česká spořitelna odpovídala v průměru za 2 hodiny a 10 minut. Průměrná délka čekání na reakci ze všech bank byla 24 hodin a 17 minut.
Jak dlouho trvala odpoveď bankám?
Pramen: STEM/MARK