Vláda chce podnikatelům snížit byrokratickou zátěž o čtvrtinu
4. 2. 2011 – 5:34 | Podnikání | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Ministerstvo průmyslu a obchodu do konce února představí seznam dalších dvaceti úředních úkonů, které má v plánu zrušit. Jedná se o paragrafy, které podnikatelům zbytečně komplikují život, řekl ve čtvrtek na tiskové konferenci šéf rezortu Martin Kocourek (ODS).
"Cílem těchto kroků ministerstva je snížit administrativní zátěž podnikatelů o jednu čtvrtinu oproti roku 2005," řekl Kocourek. Stát by tak místo 86 miliard, které musí lidé podnikající v soukromém sektoru vynaložit na plnění všech administrativních procedur, vybral o 20 miliard méně.
Vláda však předpokládá, že stejný objem peněz půjde do investic firem. "Snížení by mělo firmy motivovat k rozvoji a vytvářet nová pracovní místa. Zkrátka, když z těch 86 miliard část uloupneme, stejný objem půjde zpět do podnikání," vysvětlil na tiskové konferenci premiér Petr Nečas (ODS).
Psali jsme: Podnikatelům klesne administrativní zátěž o 25 procent slibuje Nečas
Plán, který ministerstvo pro snižování byrokratické zátěže připravilo, by měla postupně naplnit všechna ministerstva. "Nejlépe na tom je ministerstvo životního prostředí, které ke konci minulého roku snížilo objem nutné administrativy o 41 procent," uvedl Kocourek. Zbytečné papírování naopak není schopné postupně snižovat například ministerstvo financí nebo zdravotnictví.
V současné době se ministerstvu průmyslu a obchodu podařilo zátěž snížit asi o 16 procent. "Expertní skupina, které vyhledává zbytečnou byrokracii, od mého nástupu do funkce připravila čtyři desítky paragrafů na odstřel a na dalších dvaceti pracujeme," řekl Kocourek.
-Martina Týblová | MED
Psali jsme k tématu:
- Přerušení živnosti se nebude muset hlásit - Jaké budou novinky pro podnikatele?
- Virtuální kanceláře jsou mezi podnikateli oblíbené, jak správně vybrat?
- Jak podnikat: Začínáme podnikat
- Hypotéka pro podnikatele: Žádost o hypotéku dobře načasujte
- Za jakých podmínek může podnikatel získat nárok na důchod?