Velké světové televize míří s reklamním prostorem do česka, první je CNN
9. 10. 2007 – 8:30 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Světová zpravodajská televize CNN International otevřela během léta v České republice své obchodní zastoupení. To bude v první řadě nabízet reklamní prostor v televizním vysílání a na webové stránce.
Dnes o tom informují Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. CNN je podle Hospodářských novin první velkou televizí, která má v Česku samostatnou pobočku.
„Český trh je stále zajímavější, a pokud zde chceme uspět, potřebujeme být tady a mít lidi, co mluví česky a trhu rozumí,“ uvedl pro HN Werner Schöpff z mediálního koncernu Time Warner Company, který má na starosti prodej reklamy na televizním kanálu CNN.
CNN se chce primárně zaměřit na velké firmy , které působí i za hranicemi ČR. Mezi ně patří například Škoda Auto nebo ČSA . První české reklamy by se podle HN měly na zpravodajském kanálu objevit koncem letošního roku. Na CNN by mohla z tuzemských firem v příštích třech letech inzerovat asi desítka, uvedl pro MfD Schöpff.
Průměrná cena půlminutového reklamního spotu na CNN je 3500 dolarů (přes 68.000 Kč), uvedla pro HN Zuzana Filipová z českého zastoupení firmy. Na domácím celoplošném televizním kanálu se odvysílání půlminutového spotu platí v průměru kolem 250.000 korun, řekl deníku Štěpán Wolde ze společnosti ARBO media.