V povánočních nákupech lidé utratí o 750 korun více než loni
21. 12. 2010 – 13:10 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Češi plánují utratit v povánočních nákupech průměrně 5 293 korun, což je o 750 korun více než loni. Vyplývá to z průzkumu STEM/MARK pro GE Money Bank zveřejněného v úterý.
Lidé plánují utratit v povánočních výprodejích průměrně 5 293 korun, což je o 750 korun více než loni. V letošním roce se hned po skončení svátků na nákupy podle průzkumu chystají téměř dvě třetiny Čechů, což je stejně jako loni.
TIP: Vánoce se blíží: Jaká je cena kapra ve vašem kraji?
"Podle našich průzkumů se ukazuje, že lidé před Vánocemi i po Vánocích utratí více než minulý rok. Nárůst v povánočních nákupech je ale výrazně vyšší. Češi dnes častěji své nákupy odkládají až po vánočních svátcích, chtějí tak využít povánočních slev a ušetřit v nich tisíce korun. Každý rok zaznamenáváme v lednu zvýšený počet nákupů hrazených kreditní kartou, protože řada lidí chce využít povánoční slevy. Očekáváme, že tomu bude letos stejně a zvýšený počet nákupů placených kreditní kartou se bude pohybovat v řádu 15 procent. Nárůst počtu transakcí v této době svědčí o tom, že lidé využívají kreditní karty jako finanční rezervu," uvedla manažerka banky Jarmila Kowolowská.
Muži utratí skoro dvakrát tolik
Při povánočních výprodejích utratí muži v průměru 6 551 korun, zatímco ženy pouze 3 898 korun. Tento velký rozdíl je prý způsoben hlavně druhem zboží, které muži a ženy nakupují. Zatímco muži nakupují hlavně elektroniku, kterou využívá celá rodina, ženy nakupují drogerii či oblečení pro sebe.
Při svých povánočních nákupech budou lidé vybírat nejčastěji oblečení, v průzkumu to uvedlo 45 procent dotázaných. Ve slevách nakoupí boty 28 procent respondentů. Každý desátý Čech plánuje pořídit elektroniku jako televizi, DVD, nebo rádio. Ještě vyšší zájem o elektroniku je v Plzeňském a Moravskoslezském kraji, kde se chystá na nákup elektroniky 23 procent respondentů. Počítač nebo notebook se chystá koupit osm procent populace.
-Filip Sušanka,MED
Kam dál?