UPC vyrazilo na klienty s vymahačskou agenturou, jak se bránit?
12. 4. 2011 – 11:15 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Někteří bývalí klienti společnosti UPC se cítí být poškozeni jednáním vymahačské agentury, které společnost UPC postoupila jejich dluhy. Každý dluh je v údajné výši 5000 Kč.
Ty měly vzniknout jako smluvní pokuta za nevrácení modemu zapůjčeného společností po ukončení smlouvy s UPC.
„Společnost má nepochybně právo na náhradu škody, která jí nevrácením modemu vznikla,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: „Máme však za to, že výše pokuty mnohonásobně převyšuje skutečnou zůstatkovou hodnotu modemu. Vzhledem k této nepřiměřenosti je tak ujednání o smluvní pokutě neplatné.“ To ostatně potvrzuje i několik rozhodnutí Nejvyššího soudu v jiných obdobných případech.
Celý článek, jak se bránit a vyjádření UPC najdete na Techzon.cz