UniCredit Bank zavádí internetové bankovnictví pro účty ve více zemích včetně Česka
17. 4. 2009 – 9:12 | Banky | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Zcela novou službu internetového bankovnictví, která je dalším krokem ve sjednocování nabídky produktů celé skupiny v rámci regionu střední a východní Evropy začala nabízet UniCredit Bank společně s dalšími šesti bankami skupiny UniCredit Group svým klientům. Nová služba pod názvem „Mezinárodní uživatel\" umožňuje klientům jednoduše prostřednictvím internetu obsluhovat účty ve více zemích skupiny UniCredit Group z jedné aplikace internetového bankovnictví s jedním zabezpečením (tj. uživatelským číslem a bezpečnostním klíčem).
Z jediného místa mohou klienti ovládat bez dalšího přihlašování firemní i osobní účty, a to v různých zemích. Kromě České republiky je nová služba dostupná na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku, Litvě, Lotyšsku a Estonsku. UniCredit Bank Czech Republic byla pilotní zemí celého projektu.
- Nová anketa má prověřit banky a pojišťovny
- Češi hromadí hotovost na svých účtech raketovým tempem
- S čím novým přišly banky v březnu?
- Poradci: banky by se měly chopit řízení rizik, aby předešly opakování krize
„Propojení internetového bankovnictví v rámci naší bankovní skupiny navazuje na loňské sjednocení poplatků při výběru z bankomatů všech bank UniCredit Group a potvrzuje strategii banky nabízet našim klientům unikátní přeshraniční služby,\" uvedl Radek Jirka, manažer přímého bankovnictví UniCredit Bank.
Jak dále doplnil Daniel Čermák, manažer odboru Cash Management & eBanking UniCredit Bank: „Novou službu internetového bankovnictví mohou využívat klienti všech segmentů, a to jak občané a podnikatelé v internetovém bankovnictví pod názvem Online Banking, tak menší a střední firmy v internetovém bankovnictví s názvem BusinessNet Basic a velké firmy v internetové aplikaci BusinessNet Professional.\"
Pro zřízení nové služby stačí mít v dané zemi otevřený účet. Banka, na kterou se klient obrátí se žádostí o uvolnění mezinárodního uživatele internetového bankovnictví, zprostředkuje s partnerskými bankami veškeré nutné formality a stává se pro klienta „domovskou\" bankou zajištující veškerý servis spojený s mezinárodním uživatelem i do budoucna. Domovská banka předá klientovi jednu sadu zabezpečení (uživatelské číslo a bezpečnostní klíč), kterou bude používat i pro všechny ostatní banky.
Klient se jako „mezinárodní uživatel\" může přihlásit do internetového bankovnictví z webu kterékoli banky. V rámci přihlášení si vybere, v které zemi chce začít online řídit své účty a ty se mu následně zobrazí. Pro ovládání účtů jiné země se již nemusí odhlásit a znovu přihlásit, ale jednoduše se „přepne\" do jiné země volbou v aplikaci. Internet banking jednotlivých zemí jsou stejné designem i způsobem ovládání, tedy pro klienta zcela intuitivní.
Při ztrátě či zcizení bezpečnostního klíče stačí kontaktovat klientskou linku (helpdesk) v kterékoli zemi, kde má klient veden účty. Zablokování a odblokování služby funguje automaticky pro všechny země. Klientovi zůstává možnost individuálního nastavení (včetně limitů) pro jednotlivé země a účty. Nejbližší nasazení této služby se připravuje v Srbsku.