Úklidové služby za 35 milionů ročně poptává ČT
28. 7. 2010 – 8:38 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Televize chce ušetřit za služby rozdělené mezi více firem, nyní je má zajišťovat jeden subjekt. Uvádí to deník E15 ve svém středečním vydání.
K ostře sledovaným výběrovým řízením vypsaným managementem České televize pod vedením Jiřího Janečka přibyla další položka. Veřejnoprávní stanice podle informací deníku E15 hledá firmu, která by jí na čtyři roky zajistila úklidové služby (vznešeně nazvané facility management) pro pražské budovy a pozemky. Hodnota kontraktu byla předběžně stanovena na 142 milionů korun bez DPH, tedy 35,5 milionu bez DPH za rok.
„Dosud byly tyto služby roztříštěny mezi řadu firem podle jejich specializací − úklid prostor, odstraňování sněhu, sekání trávy, horolezecké práce a podobně. Záměrem výběrového řízení je dostat všechny činnosti podjednu společnost, jež by byla garantem všech služeb. Dojde tak ke snížení počtu pracovníků a také k výraznému omezení administrativy,“ vysvětluje mluvčí ČT Ladislav Šticha.
Výběrové řízení bylo vypsáno v polovině července, nabídky mají firmy zasílat do 23. srpna. Obálky by měly být otevřeny o den později. O vítězi rozhodnou dvě kritéria – nabídková cena a jednotkové ceny. Výchozí hodnota tendru byla podle Štichy stanovena zprůměrováním peněz na tyto služby za předchozí roky. „Cílem je pochopitelně zefektivnění nákladů a služeb,“ uvedl Šticha. Smlouva by měla platit od 1. ledna 2011.
Nejvíce kontroverzí v poslední době vzbudil tendr televize na poradenské služby, který před několika dny vyhrála společnost Deloitte. Kritici poukazovali na fakt, že Radek Žádník, jenž s Deloitte spolupracoval, se od 1. srpna stane superšéfem ČT dohlížejícím na jednotlivé programy. Ředitel Janeček to nazval pouhým novinářským oslím můstkem. Toto výběrové řízení bylo ale evidentně citlivou záležitostí – když se o něj začala
zajímat předchozí dozorčí komise Rady ČT, byla rychle odvolána.
Další velkou zakázku ČT chystá pro mediazastupitelství. Na konci roku jí vyprší pětiletá smlouva s agenturou Media Master (dříve ARBOmedia.net) o prodeji reklamního času. O vítězi se rozhodne na konci srpna, hodnota nového pětiletého kontraktu byla televizí předběžně stanovena na 195 milionů korun bez DPH.
-Filip Sušanka, Mediafax
Kam dál?
- Česká televize do dvou let spustí pátý kanál ČT5
- Soud nařídil exekuci na majetek České televize
- Jiří Janeček dostane za vedení České televize na odměnách přes 700 tisíc korun