U telefonů Samsung Galaxy S7 samovolně praská sklíčko u fotoaparátu
5. 1. 2017 – 10:02 | Věda a technika | red | Diskuze:
Chytré telefony značky Samsung nejnovější řady S7 mají další problémy. Množí se případy, kdy jim samo od sebe praská ochranné sklíčko v zadním fotoaparátu, a to i za situace, kdy telefon leží nedotčený v krabici. Výrobce ovšem spotřebitelům odmítá rozbité sklíčko opravit v rámci záručního servisu či je jakkoliv odškodnit.
Spotřebitelský server Consumerist ilustruje nejnovější aféru společnosti Samsung příkladem jeho čtenáře Sama. Ten si před Vánoci zakoupil nový telefon Samsung Galaxy S7, který takřka nepoužíval, většinu času přístroj ležel na stolku a v obalu. Ráno 22. prosince však Sam našel telefon s prasklým sklíčkem na zadní kameře. Přístroj jinak nejevil známky fyzického poškození a ležel na stejném místě, kde ho večer zanechal.
Sam kontaktoval prodejce, ale ten mu odmítl závadu bezplatně odstranit. Podle vyjádření Samsungu nemohlo k prasknutí sklíčka dojít jinak než fyzickým poškozením, například pádem. Takové situace však záruka nepokrývá.
Sam se proto rozhodl vyhledat další spotřebitele a zjistil, že podobné potíže se vyskytují již od dubna 2016, kdy byl přístroj uveden na trh. Všichni poškození se shodují, že sklíčko prasklo u telefonu, který byl využíván minimálně, nošen byl pouze v bezpečnostním obalu a nikdy nespadl na zem. Žádnému z těchto spotřebitelů však Samsung nenabídl odškodnění či bezplatnou opravu, v nejlepším případě je odkázal na pojišťovnu.
Proč novým Samsungům praská sklíčko kamery, zatím není známo. Poškození se domnívají, že na vině je defekt z výroby. Consumerist proto kontaktoval Samsung, ten se však zatím ke kauze nevyjádřil.
Největší aféra Samsungu z poslední doby se týkala luxusního modelu Galaxy Note 7. Použité baterie mohly samy od sebe vybuchovat, nepomohla ani výměna. Přístroj byl proto po pouhých dvou měsících stažen z trhu a výrobce vyzval majitele k odevzdání těchto telefonů.