Tržby kaváren a restaurací zvyšují letní zahrádky
2. 8. 2010 – 20:32 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Letní zahrádky, které buduje velká většina kavárenských řetězců, mohou zvýšit příjmy jednotlivých kaváren o 20 až 40 procent. Vyplývá to z údajů franšízového řetězce Coffeeshop Company, které zveřejnil v pondělí.
"Letní zahrádky velmi ovlivňují návštěvnost kaváren. U kaváren se zahrádkami, především v turistických lokalitách pak pozorujeme nárůst prodejů, a to zhruba mezi 20 až 40 procenty. Primárně z toho důvodu, že je díky zahrádce kavárna více vidět. Zvyšuje se ale také celková kapacita kavárny," řekl manažer rozvoje Coffeeshop Company pro Českou republiku Marek Hofmann.
Zahrádky v kavárnách fungují již od jara, ale většinou je zákazníci nejvíce využívají v létě.
Coffeeshop Company v současné době provozuje ve čtyřech zemích střední a východní Evropy 36 kaváren, v Česku jich je sedm. Do dvou až tří let přitom chce být franšízový řetězec třetím či čtvrtým největším v Česku. Zajímá se především o Prahu a krajská města, kde firma plánuje spolupracovat s franšízovými partnery. Celkově má Coffeeshop Company více než 200 kaváren. Část kaváren je vlastních, část provozuje na principu franšízingu.
-Filip Sušanka, Mediafax