Třetina firem hodlá v druhé půlce roku obměnit vozový park
13. 7. 2009 – 12:31 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
V české republice představují firemní zákazníci pro prodejce automobilů v kategoriích M1 a N1 celkem 70% veškerých příjmů a jejich nákupní chování a apetit jsou tedy pro prodejce automobilů zcela zásadní. Vyplývá to z výzkumu provedeného společností Incoma GfK.
Údaje o registraci automobilů nejsou v letošním roce tak přesným ukazatelem vývoje odvětví, neboť jsou ovlivňovány řadou událostí, způsobujících prudké výkyvy, ať už se jedná o šrotovné nebo čekání na možnosti odpočtu DPH.
- Služební automobil k soukromému využití, jaký je nový zákon? - Prodej nových aut v ČR v pololetí klesl o 12,4 pct - Odpočet DPH u osobních automobilů zvýšil zájem o auta až trojnásobně! |
Podle aktuálního přehledu české fleetové scény, provedeného
společností Incoma GfK v červnu a červenci roku 2009, vypadá situace
pro prodejce velmi nadějně. Řada firem totiž v první části roku ohledně
nákupů či obnovy parků váhala s ohledem na nejistou situaci v ekonomice
a čekala na možnost odpočtu DPH. Výhled do druhé poloviny roku se jeví
příznivě: třetina firem hodlá pokračovat ve standardní obměně vozových
parků, což je hodnota srovnatelná s „předkrizovými“ lety. 13% firem
dokonce hodlá vozové parky rozšiřovat, a je jich dvakrát více než těch,
které plánují autoparky redukovat.
Největší zastoupení v obou skupinách mají velké firmy – je mezi nimi nejvíce těch, které parky rozšiřují, jakož i těch, které je zmenšují nebo budou zmenšovat. Vcelku dle očekávání je největší pesimismus v realitních a průmyslových oborech, naopak tahouny prodejů by měly být firmy z oblasti utilit, zdravotnictví, telekomunikací a informačních technologií.