Test zimních pneumatik 2015

24. 9. 2015 – 8:41 | Auto-moto | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Test zimních pneumatik 2015
zdroj: freeimages.com

Automobilové kluby v Evropě opět spojily své síly aby provedly test zimních pneumatik pro sezónu 2015/2016. Které jsou vhodné a kterým zimním pneumatikám se radši vyvarovat?

Několik společností a autokluby v Evropě udělaly testy zimních pneumatik pro nadcházející zimu. Celkem se tak otestovalo téměř 95 typů pneumatik v různých rozměrech. První test je na pneumatiky 225/50 R17, další porovnává rozměr 165/70 R14 T, 205/55 R16 H a v poslední řadě se hodnotí brzdnou dráhu pro rozměr 185/60 R15. A výsledek?

Zimní pneumatiky 225/50 R17 H/V

Výsledky jsou potvrzením faktu, že se již zimní pneumatiky vyrábí kvalitněji. V testu nepřesvědčila totiž jen jediná pneumatika. Výrobci se tak už poučili ze svých chyb a vyrábějí čím dál tím kvalitnější produkty, které bez větších problému již obstojí v těchto testech.

Zbrusu nové zimní pneumatiky pro letošní sezónu testovali společnosti při jízdě na sněhu, ledu a za mokra. Vítězem je Continental WinterContact TS 850 za 3500 Kč/ks. Tato pneumatika si odnesla 205 bodů. První místo uniklo jen o vlásek (203 bodů) pneumatice Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1 za 3200 Kč/ks. Tyto dvě pneumatiky výborně drží na zasněžených nebo mokrých cestách. Dobré mají vlastnosti i v trakci, manipulaci a brzdění.

Třetí příčku obsadila pneumatika Dunlop Winter Sport 5 (197 bodů) za 4500 Kč/ks. Těsně za Dunlopem jsou pneumatiky Nokian WR D4 (195 bodů) za 3000 Kč/ks a Michelin Alpin 5 (193 bodů) za 3600 Kč/ks, Michelin byly nejdražší pneumatiky v testu. Všechny tyto pneumatiky mají podobné vlastnosti a liší se tak jen v detailech. V testu pak uspěly a odnáší si známku 2. 

Hodnocení průměrné (známka 3) si odnesly tyto pneumatiky. Pirelli Sottozero3 za 3300 Kč/ks a Semperit Speed-Grip 2 za 3200 Kč/ks. V testu měly lehčí nedostatky v brzdění na sněhu a jízdě na mokru.

Známku 4 si kvůli nedostatečnému výkonu na mokré vozovce a dlouhé brzdné dráze odnesla pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S za 3000 Kč/ks.

Zimní pneumatiky 205/55 R16 H

V tomto rozměru bylo testováno 19 modelů. Nejhorším modelem je Avon Ice Touring ST, který neuspěl v testu na mokré vozovce a slabiny měl i na sněhu a ledu. 16 pneumatik obdrželo hodnocení střední a na prvním místě je Continental ContiWinterContact TS850 a v závěsu za ní je Yokohama W.drive V905. 

Výsledky testu zimních pneumatik

205/55 R16 HSuchMokrSníhLedHlukBodHodnoc -cení ÚAMK
Continental ContiWinter Contact TS850 1,9 2,0 1,9 2,5 1,5 2,0
Yokohama W.drive V905 1,7 2,5 2,5 2,5 2,5 2,4
Goodyear UltraGrip 9 2,7 2,1 1,9 2,5 2,5 2,7
Nokian WR D3 2,1 2,9 1,9 2,5 2,5 2,9
Bridgestone Blizzak LM001 2,1 2,4 2,0 3,0 2,0 3,0
Falken Eurowinter HS449 2,1 2,7 2,6 2,4 3,0 3,0
Vredestein Snowtrac 5 2,2 2,9 2,0 2,0 3,0 3,0
Firestone Winterhawk 3 2,2 3,1 2,6 2,8 2,0 3,1
Fulda Kristall Control HP 2,5 3,1 2,4 2,8 2,0 3,1
Barum Polaris 3 3,2 2,9 1,9 2,5 2,5 3,2
BF Goodrich g-Force Winter 2,3 3,2 2,5 2,5 1,5 3,2
Michelin Alpin 5 3,2 2,0 1,9 2,2 2,5 3,2
Sava eskimo hp 2,5 3,2 2,3 2,8 2,0 3,2
Semperit Speed-Grip 2 3,2 2,4 1,9 2,3 2,5 3,2
Kumho Wintercraft WP51 3,0 3,3 2,2 2,5 2,5 3,3
Viking SnowTech II 3,3 2,9 2,0 2,0 2,5 3,3
Kleber Krisalp HP2 2,5 3,4 2,5 2,8 1,5 3,4
Toyo Snowprox S953 2,4 3,5 2,9 3,3 2,5 3,5
Avon Ice Touring ST 1,9 4,8 3,2 3,3 2,5 4,8

 

Zimní pneumatiky 165/70 R14 T 

Zde bylo testováno celkem 16 sad pneumatik a z celkového počtu vypadly hned 3 sady. Důsledkem známky nedostatečná, byla špatná přilnavost pneumatik za mokra a horší přilnavost za sucha a sněhu. Konkrétně se jedná o typy: Mentor M200, Linglong Green-Max Winter HP a Aeolus Snowace AW02. Dokonce došlo k tomu, že výrobce zastavil výrobu pneumatik Mentor M200. Na prvním místě se pak umístila pneumatika Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Tyto pneumatiky shodně získali první místo a 2,2 bodů. Uspěli tak ve všech disciplínách.

Výsledky testu zimních pneumatik

165/70 R14 TSuchMokrSníhLedHlukBodHodno -cení ÚAMK
Goodyear UltraGrip 9 2,5 1,8 2,2 2,5 2,0 2,2
Michelin Alpin A4 2,0 2,5 2,1 2,5 0,5 2,2
Dunlop Winter Response 2 2,4 2,5 1,9 2,3 2,5 2,3
Fulda Kristall Montero 3 2,2 2,6 2,0 2,5 2,0 2,6
Bridgestone Blizzak LM001 2,1 2,7 1,9 2,7 1,5 2,7
Continental ContiWiner Contact TS850 2,0 1,9 1,9 2,7 1,5 2,7
Falken Eurowinter HS449 2,1 2,7 2,7 2,3 2,5 2,7
Uniroyal MS plus 77 2,8 2,5 2,1 2,9 2,0 2,9
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 2,3 2,7 2,3 2,5 3,0
Semperit Master-Grip 2 2,5 2,7 2,1 3,0 2,5 3,0
Barum Polaris 3 2,3 3,1 2,5 2,7 2,0 3,1
Firestone Winterhawk 3 2,2 3,5 2,3 2,8 0,5 3,5
Matador MP54 Sibir Snow 2,6 3,6 2,5 2,7 2,0 3,6
Aeolus Snowace AW02 3,5 5,5 2,3 2,8 2,0 5,5
Linglong Green-Max Winter HP 3,3 5,5 3,0 2,5 2,0 5,5
Mentor M200 2,7 5,5 3,5 3,0 0,5 5,5

Zímní pneumatiky 185/60 R15 

Tento test byl zaměřen hlavně na brzdnou dráhu jednotlivých sad pneumatik o rozměrech 185/60 R15. Limitem pro úspěch pneumatik byla brzdná dráha z 80 km/h o délce 44 m. V tomto kritériu však uspělo jen 27 pneumatik. Ostatní vypadly a dál nepostoupily. V dalším měřením postupujících pneumatik, byla brzdná dráha z rychlosti 50 km/h. Jak si vedly jednotlivé pneumatiky, vidíte v následujícím seznamu.

Výsledky testu (80km/h)

  • Minerva Ice-Plus S 110 - 53,2 m
  • Tristar Ice-Plus S110 Snowpower - 51,6 m
  • Tracmax Ice-Plus S 110 - 51,3 m
  • Imperial Snow Dragon 2 Ice-Plus 110 - 50,6 m
  • Maxxis MA-PW Presa Snow WINTERMAXX - 50,5 m
  • Nankang Winter Activa SV-2 - 50,1 m
  • Rotalla S110 Ice-Plus - 49,8 m
  • Aeolus SnowAce AW02 - 49,2 m
  • Zeetex Z-ICE 1000 - 48,8 m
  • Kormorán Snowpro b2 - 48,6 m
  • Linglong Radial 650 Winter Hero - 48,5 m
  • Sailun Ice Blazer WSL2 - 48,4 m
  • Avon Ice Touring - 47,9 m
  • Taurus Winter 601 - 47,6 m
  • Marshal I'Zen MW15 - 47,4 m
  • Tigar Winter 1 - 47,2 m
  • Achilles Winter 101 - 47 m
  • Cooper WM-SA2 - 46,6 m
  • Nordexx Nivius Snow - 46,5 m
  • Toyo Snowprox S943 - 45,7 m
  • Nexen Winguard Sport - 45,6 m
  • Vredestein Snowtrac 5 - 44,8 m
  • Hifly Win-Turi 212 - 44,4 m
  • Goodyear Vector 4Seasons - 44,3 m
  • Ovation W-586 - 43,9 m
  • Bridgestone Blizzak LM001 - 43,4 m
  • Matador MP92 Sibir Snow - 43,1 m
  • Sportiva SnowWin - 43 m
  • Sava Eskimo S3+  - 43 m
  • Torque TQ022 - 42,9 m
  • BF Goodrich g-Force Winter - 42,9 m
  • Kleber Krisalp HP 2 - 42,9 m
  • Fulda Kristall Montero 3 - 42,8 m
  • Nokian WR D3 - 42,7 m
  • Yokohama W.drive V905 - 42,6 m
  • Kumho Wintercraft WP51 - 42,5 m
  • Viking SnowTech II - 42,2 m
  • Firestone Winterhawk 3 - 41,9 m
  • Gislaved Euro Frost 5 - 41,7 m
  • Uniroyal MS PLUS 77 - 41,7 m
  • Hankook Winter I'Cept RS2 - 41,6 m
  • Pirelli Cinturato All Season - 41 m
  • Barum Polaris 3 - 40,8 m
  • Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3 - 40,7 m
  • Falken Eurowinter HS449 - 40,6 m
  • Apollo Alnac Winter - 40,2 m
  • Michelin Alpin A4 - 39,7 m
  • Semperit Speed-Grip 2 - 39,6 m
  • Continental WinterContact TS 850 - 39,5 m
  • Goodyear Ultra Grip 9 - 36,9 m
  • Dunlop WinterResponse 2 - 36,8 m

Výsledky testu (50km/h)

  • Kumho Wintercraft WP51 - 30,2 m
  • Yokohama W.drive V905 - 29,4 m
  • Pirelli Cinturato All Season - 29,3 m
  • Sportiva SnowWin - 29,1 m
  • Gislaved Euro Frost 5 - 29 m
  • Ovation W-586 - 28,9 m
  • Matador MP92 Sibir Snow - 28,9 m
  • Torque TQ022 - 28,9 m
  • Firestone Winterhawk 3 - 28,9 m
  • BF Goodrich g-Force Winter - 28,8 m
  • Sava Eskimo S3+  - 28,7 m
  • Kleber Krisalp HP 2 - 28,7 m
  • Apollo Alnac Winter - 28,7 m
  • Uniroyal MS PLUS 77 - 28,6 m
  • Barum Polaris 3 - 28,6 m
  • Goodyear Ultra Grip 9 - 28,6 m
  • Viking SnowTech II - 28,5 m
  • Hankook Winter I'Cept RS2 - 28,5 m
  • Semperit Speed-Grip 2 - 28,4 m
  • Dunlop WinterResponse 2 - 28,3 m
  • Nokian WR D3 - 28,2 m
  • Falken Eurowinter HS449 - 28,2 m
  • Bridgestone Blizzak LM001 - 28,1 m
  • Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3 - 28 m
  • Michelin Alpin A4 - 27,9 m
  • Fulda Kristall Montero 3 - 27,7 m
  • Continental WinterContact TS 850 - 27,7 m
Zdroje:
ÚAMK

Kurzy

Kurzovní lístek: 22.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,260 25,380
USD 24,060 24,240
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články