TESCO je nejčastějším nákupním místem ve střední Evropě
14. 6. 2007 – 6:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Ve „visegrádském prostoru“, tedy v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku se stalo na sklonku roku 2006 Tesco nejpreferovanějším řetězcem. Jako své hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží jej uvádí celkem 12% nakupujících v tomto regionu, což při přepočtu na počet obyvatel odpovídá 7,4 milionu zákazníků (přímých nakupujících a dalších členů jejich domácnosti). Vyplývá to ze zjištění aktuálního výzkumu nákupních preferencí ve střední a východní Evropě INCOMA Research GfK.
Tesco (přítomné na všech 4 trzích visegrádského regionu) se dostalo na první místo v pořadí zákaznických preferencí poprvé v historii. V minulých letech vedl pořadí diskontní řetězec Biedronka (skupina Jeronimo Martins), a to díky silnému postavení na velkém polském trhu.
V roce 2006 se zúročila mezinárodní expanze skupiny Tesco a Biedronka se tak odsunula na 2. místo s preferencemi 10% zákazníků. Silné postavní v regionu mají i řetězce skupiny Schwarz (Kaufland 5,4% zákazníků, Lidl 5,0% zákazníků) a diskonty Plus ze skupiny Tengelmann (4,0%).
Pozoruhodné je stále silné postavení spotřebních družstev. Tyto společnosti sice netvoří jednotný obchodní systém jako jmenované řetězce, ale jsou fenoménem obchodu ve všech sledovaných zemích – celkem družstva v regionu představují hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží pro 8,8% ze všech nakupujících.