Telefónica O2 zvýšila do září zisk o 10,9 pct na 7,6 miliardy Kč
26. 10. 2007 – 1:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Telefónica O2 Czech Republic, a.s., včera oznámila své neauditované konsolidované finanční výsledky za první tři čtvrtletí roku 2007, připravené v souladu s Mezinárodními standardy účetního výkaznictví (IFRS).
Zahrnuty jsou také výsledky společnosti Telefónica O2 Slovakia.
Těší mě, že výsledky společnosti za první tři čtvrtletí roku 2007 potvrdily velmi dobrou výkonnost. Konsolidované výnosy opět vzrostly, a to jak díky silnému mobilnímu segmentu, tak i posilujícímu segmentu pevných linek. Ten nadále vykazuje zlepšující se trend zejména nárůstem v oblasti služeb založených na vysokorychlostním internetu a ICT služeb. Rovněž rozvoj našich aktivit na Slovensku probíhá podle našich plánů.
Prezentované výsledky za prvních devět měsíců roku 2007 nám umožňují potvrdit naše očekávání pro celý rok. Předpokládáme, že konsolidované výnosy vzrostou zhruba o 3 % a provozní zisk OIBDA bude na úrovni roku 2006 nebo o 1 % nižší," vyjadřuje se k finančním výsledkům Salvador Anglada, generální ředitel společnosti Telefónica O2 Czech Republic.
Čistý zisk společnosti tak dosáhl 7,6 mld. Kč. Počet zaměstnanců skupiny dosahuje aktuálně 9 384 osob.
Společnosti Telefónica O2 se ve třetím čtvrtletí roku 2007 nadále zaměřovala především na nabídku nových a zlepšených produktů a služeb v růstových oblastech. V segmentu pevných linek k nim patří služby založené na vysokorychlostním připojení k internetu, datové služby, služby IT a komplexní zákaznická řešení. V mobilním segmentu se nadále soustředila na zvýšení atraktivity hlasových tarifů s cílem zvýšit hlasový provoz.
Stejně jako v prvních dvou čtvrtletích roku 2007, také ve třetím čtvrtletí pokračovala Telefónica O2 Slovakia v úspěšném rozvoji svých aktivit na slovenském mobilním trhu. Po spuštění předplacených služeb v únoru 2007 a paušálních služeb bez nutnosti uzavřít smlouvu (O2 Voľnosť), společnost rozšířila své portfolio služeb o plnohodnotnou smluvní službu. Nabídka paušálních služeb se setkala s pozitivní odezvou zákazníků, která pomohla zvýšit počet registrovaných zákazníků na téměř 500 tisíc na konci září 2007. Většina těchto zákazníků jsou zákazníci předplacených služeb využívajících SIM kartu Telefónica O2 Slovakia jako svoji druhou SIM kartu. Rozšíření nabídky o paušální služeb podporuje snahu společnosti získat nové zákazníky a převést stávající zákazníky přeplacených služeb na paušální. To povede ke zvýšení aktivity zákazníků ve smyslu zvýšení používání služeb společnosti na Slovensku jako preferovaného operátora s pozitivním dopadem na výši ARPU a finanční výsledky.
Ve třetím čtvrtletí se Telefónica O2 Slovakia důkladně zaměřovala na další rozvoj své sítě, což umožní postupný přesun provozu z národního roamingu s pozitivním dopadem na marži. Do konce třetího čtvrtletí, společnost uvedla do provozu více než 500 vlastních základnových stanic, čímž překonala požadavky vyplývající z licenčních podmínek provozovat alespoň 400 stanic. Tento počet základnových umožňuje 34% pokrytí populace, což je téměř třikrát více než 12 % požadovaných licenčními podmínkami. V oblasti rozvoje IT a systémů společnost implementovala nový fakturační sytém a první fázi inkasního sytému. Oba tyto systémy aktivně podporují spuštění paušálních služeb. S cílem ještě více zlepšit oblast péče o zákazníky společnost otevřela v Banské Bystrici nové call centrum.