Telefónica O2 Czech Republic představila finanční výsledky za rok 2008
25. 2. 2009 – 8:12 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Telefónica O2 Czech Republic, a.s. oznámila své finanční výsledky za rok 2008. Zahrnuty jsou také výsledky společností Telefónica O2 Slovakia, DELTAX Systems, Telefónica O2 Business Solutions (dříve Telefónica O2 Services) a dalších menších dceřiných společnosti.
Čistý zisk v roce 2008 dosáhl výše 11,6 mld. Kč, meziročně o 12 % více. Ve čtvrtém čtvrtletí 2008 se konsolidovaný čistý zisk v meziročním srovnání snížil o 6 % na 2,6 mld. Kč.
\"Jsem rád, že výborné finanční výsledky čtvrtého čtvrtletí napomohly splnění všech našich cílů pro rok 2008. Výnosy skupiny vzrostly díky trvalému růstu mobilního segmentu a pokračujícímu zlepšení tradičních fixních služeb. Zároveň se nám podařilo udržet efektivitu ve vynakládání provozních a investičních nákladů, výsledkem čehož byla nadprůměrná provozní ziskovost v porovnání s ostatními operátory v střední a východní Evropě. V tomto roce se v prostředí náročného makroekonomického prostředí nadále zaměříme na maximální uspokojení potřeb našich zákazníků, rozvoj našich aktivit na Slovensku a růst hotovostních toků. S ohledem na současnou finanční situaci a očekávaný budoucí vývoj zamýšlí představenstvo společnosti navrhnout výplatu dividendy za rok 2008 ve výši 50 Kč na akcii,\" komentuje finanční výsledky Salvador Anglada, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Telefónica O2 Czech Republic.
Aktivity společnosti Telefónica O2 v České republice se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008 nadále zaměřovaly na propagaci nových a vylepšených produktů a služeb v růstových oblastech (mobilní tarify na principu \"flat fee\", fixní a mobilní vysokorychlostní připojení k internetu a ICT služby).
Počet registrovaných mobilních zákazníků k 31. prosinci 2008 vzrostl meziročně o 2,6 % na 5 257 tisíc, přičemž čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl 70 tisíc. Počet tarifních zákazníků k tomuto datu dosáhl výše 2 519 tisíc, meziročně o 275 tisíc více. To představuje meziroční nárůst o 12,3 %, který je výsledkem úspěšné strategie aktivní migrace zákazníků z předplacených služeb na tarifní.
Průměrný počet provolaných minut na zákazníka v ČR za měsíc dosáhl v roce 2008 výše 121 minut v porovnání se 116,9 minutami v roce 2007