Stoupá prodej nových vozů Škoda, Hummer i Porsche
11. 9. 2007 – 12:10 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Vedle vozů nejrozšířenějších značek si lidé pořizují na splátky také
V posledních dvou letech výrazně roste zájem klientů o financování nových vozů . Od ledna do července 2007 si zákazníci prostřednictvím GE Money Auto pořídili 3343 nových automobilů, což je nárůst o téměř 90 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nejčastějšími zákazníky GE Money Auto jsou ženatí třicátníci z Prahy.
Ze statistik GE Money Auto vyplývá, že nejčastěji zastoupenými značkami jsou Škoda, Ford, Opel, Renault a Volkswagen. Mezi vozy financovanými GE Money Auto jsou ale také značky jako Plymouth, Cadillac , Dodge nebo Hummer . Většinu (90 %) portfolia GE Money Auto tvoří osobní automobily , zbytek připadá na nákladní vozy, přívěsy nebo motocykly .
Financované vozy mají nejčastěji benzínové motory (65 %), ostatní využívají naftu , elektřinu nebo plyn. Nejvíce jsou v portofoliu zastoupeny motory s objemem motoru 1,4 litru, vozy od této hranice do 2 litrů tvoří největší část financovaných automobilů. I v této kategorii je ale rejstřík automobilů velmi široký: Jsou zde vozy s výrazně větším objemem – například 68 jich má objem 5 litrů. V portfoliu GE Money Auto jsou nejčastěji zastoupeny vozy vyrobené v roce 1997. Nejstarší automobil je z roku 1990.
„Naše rozsáhlé portfolio nejrůznějších značek, stáří a typů automobilů ukazuje, že jsme schopni uspokojit téměř jakékoli přání klienta,“ říká Milan Beutl, předseda představenstva a generální ředitel GE Money Auto.
Nejpočetnější skupinou využívající služeb společnosti GE Money Auto jsou muži se středním odborným vzděláním. Nadpoloviční většina klientů žije v manželství a má pracovní poměr uzavřený na dobu neurčitou. Ze statistik GE Money Auto dále vyplývá, že k nejčastější charakteristice klientů společnosti patří věk mezi 28 až 38 lety a bydliště v Praze.
Produkty GE Money Auto jsou však celkově čerpány širokým spektrem klientů. Ti jsou nejen geograficky rozloženi po celé České republice, ale i jejich věková struktura je rovnoměrná – od 18 do 68 let. Více než polovina klientů GE Money Auto vlastní své bydlení – ať již dům (37 %) či byt (26 %), přičemž v pronájmu bydlí jen 10 % klientů.