SkyErope nabírá zpoždění, jak získat náhradu?
27. 7. 2009 – 1:58 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Česká obchodní inspekce zveřejnila informace, jak postupovat pro přihlášení své pohledávky vůči společnosti SkyEurope a podání žádosti o vyplacení refundace. Tento postup platí pro jakékoli pohledávky, mimo jiné pro vrácení platby za zrušený let, proplacení náhrad za odepřený nástup na palubu, zpoždění nebo zrušení letu nebo za poškozená či ztracená zavazadla.
Bratislavský Okresní soud povolil 17. července restrukturalizaci této společnosti, která v tomto režimu slibuje vyřídit dosud nevyplacené kompenzace svým cestujícím, kteří na ně čekají mnohdy i několik měsíců. Termín doručení takových žádostí je pátek 14. srpna!!! Přihlášky musejí být vyplněny ve slovenštině.
- Letecké společnosti nemají pojištění proti úpadku, lidem tak většinou zbydou místo letenek pouze bezcenné papírky
- skyEurope vyhlásila bankrot
Společnost
vyzývá cestující, aby všechny své nevyřízené pohledávky vůči ní
oznámili do uvedeného data individuálně každý zvlášť prostřednictvím
formuláře, který má být dostupný na webu SkyEurope.
Zatím tomu tak však není, a tak Vám ho nabízíme v příloze spolu
s návodem k vyplnění. Mezi přílohami (níže) najdete všechno, co je
nutné vyplnit a odeslat. A to POUZE VE SLOVENŠTINĚ (doporučujeme k tomu využít alespoň překladač textů google),
jiný jazyk nebude přijatelný, a přihláška vyplněná v jiném jazyce tedy
neplatná. Přikládáme také instrukce k vyplnění příslušných formulářů.
Formuláře musejí být vyplněny s VYSOKOU PEČLIVOSTÍ, protože jakákoli chybějící či chybná informace nebo špatně vyplněná kolonka bude znamenat neplatnost přihlášky a její odmítnutí soudem!
Spotřebitel musí do přihlášky napsat částku potvrzenou SkyEurope k refundaci, protože pokud soud zjistí, že částka je nesprávná a spotřebitel na ni nemá právo, pak by mohl udělit věřiteli pokutu, kterou by musel věřitel zaplatit dlužníkovi. Příklad: spotřebitel žádal 200 euro za poškození zavazadla, ale společnost SkyEurope uznala pohledávku pouze ve výši 35 euro. A tak právě oněch 35 euro se musí objevit v přihlášce. Protože musejí být přiloženy všechny dokumenty, je pro soud snadné tato fakta zjistit.
Je potřeba vyplnit:
Formuláře musejí být vyplněny s VYSOKOU PEČLIVOSTÍ, protože jakákoli chybějící či chybná informace nebo špatně vyplněná kolonka bude znamenat neplatnost přihlášky a její odmítnutí soudem!
Spotřebitel musí do přihlášky napsat částku potvrzenou SkyEurope k refundaci, protože pokud soud zjistí, že částka je nesprávná a spotřebitel na ni nemá právo, pak by mohl udělit věřiteli pokutu, kterou by musel věřitel zaplatit dlužníkovi. Příklad: spotřebitel žádal 200 euro za poškození zavazadla, ale společnost SkyEurope uznala pohledávku pouze ve výši 35 euro. A tak právě oněch 35 euro se musí objevit v přihlášce. Protože musejí být přiloženy všechny dokumenty, je pro soud snadné tato fakta zjistit.
Je potřeba vyplnit:
- Souhrn pohledávek (pokud má spotřebitel více než jednu)
Správce (ve 2 kopiích!!!):
JUDr. Jozef Griščik, správca reštrukturalizácie
JUDr. Jozef Griščik, správca reštrukturalizácie
GRIŠČIK & PARTNERS s.r.o.
Hviezdoslavovo nám. 25
811 02 Bratislava
Hviezdoslavovo nám. 25
811 02 Bratislava
Soud (v 1 kopii)
Okresný súd Bratislava I
Záhradnícka 10
812 44 Bratislava 1
Záhradnícka 10
812 44 Bratislava 1
Spotřebitel musí počítat také s dodatečnými výdaji, jako jsou poštovné a rovněž doprava na případná setkání věřitelů. Z toho důvodu je nutné zdůraznit, že je na každém spotřebiteli, aby zvážil, zda je pro něj přihlášení výhodné a s ohledem na dlužnou částku pro něj má smysl.
Informace k dopisu
Přihláška musí být podána tak, aby správce restrukturalizace po jejím obdržení upozornil spotřebitele na chybějící informace. Tento požadavek spotřebitele musí být přiložen v dopise.
Ještě jednou zdůrazňujeme, že spotřebitel musí takto požádat správce
restrukturalizace, aby potvrdil přijetí přihlášky (přihlášek) a aby
oznámil spotřebiteli, zda je jeho přihláška formálně v pořádku. Správce
totiž není ze zákona povinen automaticky informovat spotřebitele o
jakýchkoli nedostatcích v přihlášce. V případě těchto nesrovnalostí a
na základě žádosti spotřebitele pak správce upozorní spotřebitele,
který po doplnění či opravě pošle formulář zpět správci i soudu bez
dalšího odkladu, a to tak, aby byl doručen nejpozději 14. srpna. Po
tomto datu UŽ NEBUDE ŽÁDNÁ DALŠÍ MOŽNOST pro spotřebitele získat kompenzaci.
Administrátor pak bude informovat spotřebitele o stavu celé
záležitosti v psané formě. Dopis může být v angličtině, němčině i
v češtině.
Sledujte web ČOI, sekci ESC, kde vám budeme poskytovat případné další informace.
Sledujte web ČOI, sekci ESC, kde vám budeme poskytovat případné další informace.
Přílohy
- skyeurope-prihlaska-pohladavky-mssr.pdf (316 Kb)
- Souhrnny prehled (324.4 Kb)
- Instrukce - prihlaska pohledavky (45.6 Kb)
- Dopis - vzor (27.6 Kb)