Škodovka je příliš dobrá, VW chce kvalitu automobilů Škoda snížit

8. 9. 2010 – 0:01 | Auto-moto | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Škodovka je příliš dobrá, VW chce kvalitu automobilů Škoda snížit
„Budeme muset Škodě utáhnout opratě, Foto: Škoda auto | zdroj: NašePeníze.cz

Německé testy prokázaly, že Škoda Superb je lepší než její dražší koncernový konkurent Volkswagen Passat. Podle šéfa německého koncernu se to však nebude Škodovce trpět.

Kvalitu mladoboleslavských aut hodlá proto záměrně snižovat, uvedl v úterý internetový server Deníku Referendum.

Podle odborných časopisů se Škoda Superb povedla. Ve srovnávacím testu německého magazínu Auto-Bild dokonce porazila dražší automobily Ford Mondeo, Hondu Accord, Toyotu Avensis a především Volkswagen Passat. A právě úspěšné srovnání s posledním vozem vedení společného vlastníka vadí. Šéf koncernu Martin Winterkorn to otevřeně přiznal v rozhovoru pro magazín Auto-Bild.

„Budeme muset Škodě utáhnout opratě," uvedl Winterkorn s tím, že výstavní značkou koncernu musí být Volkswagen. Test magazínu totiž prokázal, že cena passatu je v porovnání se superbem zcela neúměrná, neboť auto z české produkce v ničem nepřevyšuje.

Škoda byla větší, technologicky a úrovní zpracování na stejné úrovni. „Jednoduše nabízí za vaše peníze více – mnohem více vychytávek, a dokonce více místa. V některých případech prostě Škoda nad svými německými protějšky vyhrává," napsal německý magazín.

Podle Winterkorna je proto třeba kvalitu mladoboleslavských vozů srazit. Jejími konkurenty mají být především levné dacie a korejské automobily. Další výrobu superbu proto Winterkorn zpochybnil. Škoda má podle něj produkovat levná a málo kvalitní auta.

Prvním příkladem nového přístupu, který udělá z české automobilky montovnu záměrně nekvalitních vozů, má být nová Škoda Fabia v roce 2014. Ta již nebude sdílet stejnou techniku, jakou má Volkswagen Polo. Má mít také jednodušší podvozek tak, aby zákazníkům bylo jasné, proč je polo dražší.

 

V německu je Škodovka importér číslo jedna

 

Druhým největším odbytištěm tradiční české značky po Číně zůstává Německo. Jen v samotném červenci zde bylo zaregistrováno 7.667 vozů Škoda. V porovnání s rokem 2009, který byl díky šrotovnému výjimečný, sice odbyt v období od ledna do července 2010 poklesl o 38 %, proti stejnému období „normálního“ roku 2008 však stoupl počet nově přihlášených Škodovek na celkem 75.223. Značka tak v Německu zůstává importérem číslo jedna.

 

Škoda Superb při crash testu

Škodovka je příliš dobrá, VW chce jejich kvalitu snížit

Bezpečnost vozů Škoda byla demonstrována během crash testu v rychlosti 90 km/h na polygonu Škoda Auto v Úhelnici u Mladé Boleslavi.

-David Vandrovec, Mediafax/NašePeníze.cz

Kam dál?

- Škoda Yeti porazila u odborníků i BMW X1

- Škoda vyrábí nový motor s nízkou spotřebou pro vozy Škoda, Audi, Volkswagen a Seat

- Škoda Octavia je nejoblíbenějším autem v Polsku

- Škoda Auto plánuje směny navíc, o automobily Superb B6 nebo SUV Yeti je zájem

- Škoda Yeti získala další titul: Auto roku 2010 v České republice

 

Kurzy

Kurzovní lístek: 22.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,240 25,360
USD 24,270 24,450
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články