Škoda chce zahájit v roce 2013 výrobu SUV Yeti i v Číně, chystá expanzi
19. 4. 2011 – 9:59 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Automobilka Škoda chce v Číně znovu posílit své aktivity. Jak firma informovala v úterý, v roce 2013 plánuje zahájit výrobu kompaktního SUV Yeti i v Číně, současně se má zvýšit tamní hustota prodejní sítě ze současných zhruba 100 dealerství na přibližně 400 obchodních míst.
„Škoda v roce 2010 odvedla vynikající výkon. Naše prodeje rostly dvojciferným tempem. Právě náš vývoj v Číně, kam jsme vstoupili teprve před čtyřmi roky, mohl v této míře očekávat jen málokdo,“ uvedl Winfried Vahland, předseda představenstva firmy. Škoda v roce 2010 prodala 762 600 vozů, což znamená v porovnání s rokem 2009 nárůst o 11,5 procenta.
Škodovka vylepšuje modely 2012, některé dostanou LED světla
V prvních třech měsících roku 2011 pokračuje pozitivní vývoj nezměněným způsobem dál. Celosvětové prodeje značky Škoda tak mohly od ledna 2011 do března 2011 vzrůst o 21,4 procenta oproti stejnému období v loňském roce. V Číně posílila Škoda v prvním čtvrtletí o 27,4 procenta a dohromady prodala 54 400 vozů.
Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roku za vynikající výchozí pozici pro další růst značky Škoda v příštích letech: „V rámci nové Růstové strategie Škoda naše prodeje minimálně zdvojnásobíme a v roce 2018 chceme po celém světě prodat minimálně 1,5 milionu vozů,” sdělil.
Více než polovinu odbytu chce automobilka v budoucnosti realizovat mimo Evropu. K tomu se v příštích letech podstatným způsobem rozšíří paleta modelů. „Na důležitých světových trzích se chceme stát měřítkem, co se týče vozů orientovaných na prostor, na nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty a na chytrá řešení,” zdůraznil Vahland. Ke konci desetiletí počítá šéf automobilky Škoda s nárůstem celosvětového trhu s osobními automobily na zhruba 85 milionů jednotek, z toho jen v Číně na více než 20 milionů za rok.
Předseda představenstva Škoda očekává v Číně výrazné zostření konkurence: „Konkurenční boj bude narůstat, ale my jsme ve vynikající výchozí pozici. Škoda v Číně disponuje atraktivními, pro místní trh upravenými modely, hustou obchodní sítí a širokou podporou ze strany koncernu Volkswagen. Dodatečně profitujeme z vysokého podílu místní výroby a úzké spolupráce s místními obchodními partnery a organizacemi.“
Za důkaz výkonnosti podniku v Číně považuje firma mimořádně úspěšný rozvoj v uplynulých čtyřech letech. S výrobou modelu Octavia ve společnosti Shanghai Volkswagen v roce 2007 zahájila značka své aktivity na místním trhu. Krátce na to následovalo zahájení výroby modelů Fabia a Superb. Koncem roku 2010 pak firma podepsala dohoda o licenční výrobě modelu Yeti jako čtvrté modelové řady Škoda vyráběné v Číně.
„Tato úspěšná historie ukazuje potenciál našeho podniku na nejdynamičtěji se rozvíjejícím trhu světa. Na to navážeme v dalších letech s investicemi do trhu i produktů,“ vysvětlil Vahland.
-Libor Popela | MED