Škoda Auto prodala za prvních deset měsíců o 12 procent aut více, než loni
10. 11. 2010 – 12:54 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala za prvních deset měsíců tohoto roku o 11,9 procenta více vozů, než ve stejném období vloni. Automobilka o tom informovala ve středu s tím, že celkem prodala 638 200 vozů.
V období od ledna do konce října 2009 automobilka prodala 570 200 vozů.
Na trzích, které zaznamenávají růst, jako je Rusko, Indie a Čína, Škoda Auto již nyní překonala výsledky celého uplynulého roku.
Jen v říjnu automobilka prodala 69 200 vozů, což je o 3600 vozů více než ve stejném období loňského roku.
"Škoda na celém světě jede na plný plyn," prohlásil předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. "V prvních deseti měsících letošního roku jsme téměř na všech trzích podstatně přidali a zlepšili naši pozici. Tím jsme přesně v kurzu a směřujeme k našemu cíli – zvýšení našich prodejních výsledků do roku 2020 na dvojnásobek," dodal.
Automobilce se podařilo viditelně posílit vedoucí pozici na domácím českém trhu. Její tržní podíl stoupl do října na 34,8 procenta, zatímco v období od ledna do října 2009 měla tržní podíl 32,6 procenta. Celkem dodala Škoda Auto zákazníkům v České republice za prvních deset měsíců roku 48 800 vozů, což představuje nárůst o 7,5 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Vysoké nárůsty zaznamenala Škoda Auto také na dalších trzích střední a východní Evropy. Na Ukrajině (+9,7 %), v Maďarsku (+11,9 %), Slovinsku (+19,6 %) nebo Srbsku (+22,9 %) vzrostly jak počty dodávek zákazníkům, tak tržní podíly.
V západní Evropě (bez Německa) zvýšila česká značka počet dodávek zákazníkům téměř o čtvrtinu (+24,4 %). Na všech západoevropských trzích (s výjimkou Německa) zvýšila Škoda Auto své podíly na trhu.
-David Vandrovec,Mediafax