Škoda Auto představila elektromobil Škoda Vision E

18. 4. 2017 – 17:31 | Auto-moto | Martin Slapnička | Diskuze:

Škoda Auto představila elektromobil Škoda Vision E
zdroj: freeimages.com

ŠKODA VISION E je první studie s čistě elektrickým pohonem ve více než 120leté historii společnosti. Její futuristický design nese nezaměnitelné znaky nového designového jazyka značky ŠKODA. Typická pro vozy ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, nejmodernější asistenční systémy a služby ŠKODA Connect, stejně jako řada Simply Clever řešení. V duchu hesla Simply Clever bude pojata i elektromobilita značky ŠKODA.

Studie ŠKODA VISION E, která vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten), disponuje systémovým výkonem 225 kW. Vůz ŠKODA VISION E, díky dvěma výkonným elektromotovům, zrychluje velice plynule a zároveň extrémně dynamicky a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Díky úsporným a výkonným lithiumiontovým akumulátorům a chytré rekuperaci dosahuje tato studie dojezdu až 500 km na jedno nabití. Studie ŠKODA VISION E kromě toho může také jezdit zcela autonomně, neboť disponuje funkcí autonomního řízení úrovně 3.

škoda vision e zdroj: Škoda Auto

Design

Délka studie ŠKODA VISION E činí 4 688 mm, šířka 1 924 mm a výška 1 591 mm. Díky velkému rozvoru 2 851 mm a krátkým převisům vpředu a vzadu vznikl, tak jak je to u vozů značky ŠKODA obvyklé, mimořádně velký a komfortní interiér. Perspektivní koncept vozu spojuje zvýšenou pozici sedadel, typickou pro vozy kategorie SUV, a velkorysou prostornost limuzíny s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy ve stylu vozů s karoserií kupé.

"Nový designový jazyk značky ŠKODA v posledních letech přinesl několik vzrušujících studií, které ukázaly cestu značky do budoucnosti,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO. „ŠKODA VISION E nyní představuje další krok ve vývoji budoucího designu.“

škoda vision e zdroj: Škoda Auto

Exteriér

Příď studie ŠKODA VISION E se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru. Pod ní se přes celou šířku vozu táhne široký pruh LED Matrix světel, který na obou koncích ústí do nízkých, trojúhelníkových světlometů. Ve spodní části přídě se nachází další tenký proužek sestavený ze světelných diod. Přední spoiler, umístěný pod tímto pruhem, příď tvarově uzavírá. Pro boční siluetu vozu je charakteristické silně skloněné čelní sklo a zhruba od poloviny vozu pozvolna klesající linie střechy. Tato kombinace prvků připomíná styl vozů s karoserií kupé. Vůz nemá obvyklý sloupek B, ani vnější zpětná zrcátka. Dveře se ovládají elektricky, otevírají se proti sobě a zaručují tak mimořádně pohodlný nástup i výstup. Také víko zavazadlového prostoru se ovládá elektricky. Namísto vnějších zpětných zrcátek přenáší kamery dění kolem vozu na displeje v interiéru. Veškerá světla v zadních skupinových svítilnách využívají pokrokovou LED technologii.

Interiér

Sedadla mají mírně vyvýšenou polohu a zaručují tak dobrý výhled. Navíc jsou sedadla otočná až o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí ven a usnadní tak nastupování. Po zavření dveří se sedadla vrátí do původní polohy. Nová koncepce vozu umožnila vytvoření rovné podlahy bez středového tunelu, a tak je interiér praktický a velkoryse prostorný.

Vedle hlavní obrazovky, na níž se zobrazují klasická data vozu, se nachází další displeje pro posádku vozu. Uprostřed palubní desky je centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst a ovládat všechny důležité funkce a služby. Spolujezdec má, podobně jako cestující na zadních sedadlech, k dispozici vlastní obrazovku, přes kterou lze nastavovat komfortní funkce i služby palubního zábavního a informačního systému. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech předních sedadel. V každé výplni dveří je zabudován Phonebox, v němž si cestující mohou bezdrátově nabíjet chytré telefony.

Při přepnutí na autonomní řízení lze přední sedadla odsunout a opěradla sklopit, resp. upravit polohu volantu a umožnit tak maximální možné využití prostoru a odpovídající cestovní komfort.

Pohon

Studie ŠKODA VISION E, která vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB (z němčiny Modularer Elektrifizierungsbaukasten), má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW zrychluje ŠKODA VISION E velmi dynamicky. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů. Díky inteligentnímu managementu spolupracují oba elektromotory studie ŠKODA VISION E maximálně efektivně a neustále pohání všechna čtyři kola.

Zdroje:
ÚAMK

Kurzy

Kurzovní lístek: 22.11.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,260 25,380
USD 24,060 24,240
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články