S podzimem firmy přestávají šetřit – poptávka po službách stoupla o 41 procent
23. 9. 2009 – 20:01 | Tiskové zprávy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Velký zájem o výběr cenově zajímavého dodavatele registruje největší a nejstarší tuzemské internetové B2B tržiště nově i v oblasti služeb. Celé první pololetí přitom bylo primárně ve znamení zvýšené poptávky i nabídky především po zboží. Nové dodavatele však od léta firmy hledají i ve sféře služeb. Poptávka stoupla oproti stejnému období loňského roku o 41 procent.
„Databáze tržiště obsahuje téměř 4,5 tisíce poptávek po službách a každý týden přibývá 60 nových. Hledající nové dodavatele si mohou vybrat z téměř 1,5 tisíce nabízejících. Největší poptávka je po poradenských, právních a konzultačních službách, které aktuálně nabízí 250 firem, dále pak vzdělávání a školení, kde nabídka dosahuje stovky, stejně jako u trojky na pomyslném žebříčku – pronájmu a půjčoven. Čtvrté a páté místo v nabídce služeb drží personální služby a účetní a auditorské služby, kterých máme v nabídce přes 160. Poptávek v tomto segmentu každý den přibude zhruba dvacet,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství podle posledního zákaznického průzkumu zjistilo, že jeho uživatelé jednak díky tržišti zvýšili tržby v průměru o deset procent, jednak získávají okamžité reakce na svou poptávku. Výhoda tržiště je totiž mimo jiné právě v možnostech jednoduchého a nenákladného vypsání výběrového řízení. Zviditelnění nabídek i poptávek se pak děje naprosto automaticky. Dvaatřicet procent zákazníků našlo vhodnější dodavatele, než byli jejich původní, informace o novinkách se k obchodním partnerům dostala rychleji než tradiční formou.
„U zadávání poptávky a nabídky je velmi důležitý detailní popis. Čím blíže je specifikován, tím snadněji zacílí na správného adresáta – ať už poptávajícího nebo nabízejícího. Průměrně se dá říci, že na jednu poptávku rozešleme kolem dvaceti nabídek. Na opravdu konkrétní požadavky našich klientů odesíláme reakce i individuálně – v rámci péče o zákazníka,“ upřesnil Dukič.
Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.