Rekord: Turisté loni v Česku utratili 137,9 miliard korun
23. 3. 2014 – 19:23 | Domácí | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Historicky nejvyšší počet zahraničních turistů, kteří směřují do České republiky, bude dle současných prognóz v roce 2014 opět překonán. Agentura CzechTourism, se chystá významně vylepšit povědomí o České republice jako o zajímavé turistické destinaci, a to především na vzdálených trzích, kterými jsou USA, Čína či Rusko.
Historicky nejvyšší počet zahraničních turistů, kteří směřují do České republiky, bude dle současných prognóz v roce 2014 opět překonán.
Agentura CzechTourism, se chystá významně vylepšit povědomí o České republice jako o zajímavé turistické destinaci, a to především na vzdálených trzích, kterými jsou USA, Čína či Rusko. Incomingovou kampaň zacílí ale i v rámci Evropy (Německo). Právě z těchto destinací v posledních letech přijíždí, a dle predikčního modelu agentury CzechTourism bude i nadále přijíždět, bonitní klientela. Turisté z těchto čtyřech zemí se v loňském roce podíleli ze 46 % na celkovém objemu všech přenocování zahraničních turistů v Česku. Propagační kampaň doplní v rámci marketingového mixu i vysílání televizních spotů.
„Do České republiky přijelo vloni 7,3 miliónů zahraničních turistů, což je zatím historický rekord v návštěvnosti. Příjmy z příjezdového cestovního ruchu dosáhly 137,9 miliard korun, což bylo o sto milionů více než vloni. Máme radost, že se potvrzuje trend, že nejen Praha, ale i další místa České republiky se začínají těšit většímu zájmu turistů. V letošním roce bychom byli rádi, kdyby se podařilo počet turistů ještě navýšit a přinést prostřednictvím cestovního ruchu do sektoru ekonomiky až 140 miliard korun,“ řekla ministryně Věra Jourová.
Na marketing a propagaci ČR jsou podle Jourové využívány hojně dotace z fondů EU. „I v cestovním ruchu doháníme čerpání z fondů. Chceme čerpat maximum, ale ne na nesmyslné projekty. Máme připraven projekt, v rámci něhož bychom rádi spolupracovali se všemi kraji, které budou mít zájem. Mluvit o něm budeme na společném jednání 27. března,“ doplnila Jourová.
„Připravovaná televizní kampaň, která je součástí projektu „Rebranding a marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu“, bude emotivní a moderní formou vyprávět příběhy zahraničních turistů v České republice. Jednotlivé spoty na podporu příjezdového cestovního ruchu jsme diverzifikovali na základě specifických očekávání, která turisté z jednotlivých zemí od pobytu v České republice mají. Na ruském trhu se proto budeme prezentovat jako země vhodná k nákupům s nadstandartní nabídkou lázeňských a welness aktivit, ale v Číně např. jako země s bohatým kulturním dědictvím. Právě toto přesné zacílení nám umožní efektivní prezentaci na jednotlivých zahraničních trzích,“ řekl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Do České republiky přijelo v roce 2013 celkem 7,3 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 2%, a historický rekord v návštěvnosti. Podle předběžných odhadů by měl příjezdový cestovní ruch v roce 2014 zlomit další historický rekord a příjmy z příjezdového cestovního ruchu by mohly ze současných 137,9 mld. Kč (2013) vzrůst až na 140 mld. Kč.