Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá
2. 5. 2007 – 18:57 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Společnost Mountfield v řadě deníků s celostátní působností uveřejnila v té době sérii reklamních článků nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.
Rada pro reklamu (RPR) dala za pravdu Ministerstvu životního prostředí, které podalo stížnost na reklamní kampaň, kterou na přelomu února a března v tisku uveřejňovala společnost Mountfield.
Ministerstvo životního prostředí podalo na tuto kampaň stížnost Radě pro reklamu, protože bylo přesvědčeno, že se společnost Mountfield dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. Rada dala na svém dubnovém zasedání MŽP v jeho stížnosti zapravdu. Rozhodnutí Arbitrážní komise RPR MŽP obdrželo v těchto dnech.
“Arbitrážní komise rozhodla, že tato reklama je klamavá a neetická… Nelze souhlasit s kategorickým prohlášením zadavatele, že zpřísnění technických norem musí mít za následek skokové zvýšení cen uvedených výrobků… Zadavatel předmětné reklamy porušil…ustanovení Etického kodexu,” říká se mj. v rozhodnutí Arbitrážní komise RPR.