První pojišťovna využívá Facebook pro stanovení výše povinného ručení
11. 11. 2016 – 8:09 | Auto-moto | Martin Slapnička | Diskuze:
Britská pojišťovna Admiral začala využívat facebookových projevů, aby stanovila výši pojistného pro povinné ručení. Za vykřičníky, nebo používání výrazů „nikdy“ nebo „vždy“ si zatím připlatí pouze prvořidiči, kteří jsou pro pojišťovnu nevyzpytatelní a potenciálně nebezpeční.
Ušetřit naopak může řidič, který působí na Facebooku organizovaně. Sjednává si například schůzky na sociální síti ne "na odpoledne", ale přesně "ve 14:00". Pojišťovna předpokládá, že pečlivější řidič bude jezdit bezpečněji a způsobí méně škod. Rozdíl u prvořidičů se může vyšplhat až na 10 600 korun ročně.
Hromadnému šíření této praxe však brání nesouhlas samotného Facebooku, který se již dříve ohradil proti používání dat při poskytování půjček. "Facebook změnil podmínky, ve kterých uvedl, že obsah profilů nesmí být používán ke zjišťování úvěruschopnosti,“ popisuje šéf oddělení pro big data Miroslav Esser.
Pojišťovny na českém trhu zatím takovéto využívání sociálních sítí neplánují. Budoucnost je ale pravděpodobně zřejmá, neboť eliminace nákladů je hlavním cílem těchto finančních institucí a tak se dá očekávat, že třeba i v případě likvidací pojistných událostí budou data ze sociálních sítí cenným zdrojem informací.