Povodně řádí: Jak postupovat při nahlášení škody pojišťovně?
2. 6. 2013 – 19:33 | Pojištění | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Záplavy, které postihly Česko, za sebou kromě jiného zanechají obrovské škody na majetku. Jak tedy postupovat v případě, když chceme škody nahlásit své pojišťovně? Předně je důležité událost nahlásit co nejdříve. Použijete k tomu formulář pro nahlášení škod, který je k tomu určený.
Získat jej můžete na pobočkách jednotlivých pojišťoven nebo si ho vytisknete na internetových stránkách, je rovněž možné nahlásit škodu přímo přes internet.
Jak postupovat v souvislosti s pojišťovnou po záplavách
Pokud máte fotoaparát, zdokumentujte stav nemovitosti i poškozené movité věci po záplavě. Pokud nemáte možnost si stav věcí vyfotit, poškozené věci shromážděte na jedno místo, mobilní technik je zdokumentuje. Zabraňte vzniku další škody - okamžitě začněte provádět úklid nemovitosti - vysušování, vyklízení, čištění. Vypracujte si seznam poškozených věci s uvedením ceny, stáří, případně shromážděte doklady a účty, urychlíte tím prohlídku nejen sobě, ale i ostatním poškozeným
Co musíte pojišťovně nahlásit?
Musíte nahlásit především jméno, adresu pojištěnce, čísla smluv případně rodné číslo. Dále je nutné nahlásit místo a datum vzniku pojistné události a seznam poškozených a zničených věcí s případnou dokumentací. Pokud pojistné smlouvy nemáte, jsou zničené, nezoufejte, pojišťovny je mají uložené.
Na základě ohlášení pojistné události vyšle pojišťovna likvidátora. Tento zjisti výši škody a podle toho pojišťovna vyplatí pojistné plnění jako náhradu škody.