Podvodné emaily chodí klientům České spořitelny opravdu věrohodné!!!
26. 2. 2008 – 9:18 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
V minulých dnech obdrželi někteří bankovní klienti podvodný e-mail, který v nich měl vyvolat dojem, že jde o oficiální sdělení společnosti PayPal. Je to však ukázkový příklad klasického phishingu, tedy podvodného vylákání klientských údajů pomocí falešného mailu.
Podobný email přišel včera i do naší redakce na adresu redakce (zavinac) nasepenize.cz. Pritom tato emailová adresa u žádného účtu banky ani pay pal nefiguruje.
Takto vypadá obsah emailu:
Po klinutí na odkaz Vás stránka přesměruje na opravdu věrohodně vyhlížející přihlašovací stránku internetového bankovnictví servis24. Doporučujeme všem našim čtenářům a klientům bank, aby dobře sledovali adresu, na které se nacházejí. U nejmenšího podezření nic nezadávejte!!
Po kliknutí na odkaz v emailu je příjemce zprávy přesměrován na opravdu věrohodně vyhlížející stránku (všiměte si hlavně www adresy v záhlaví stránky):
Pokud oslovení klienti byli klienty společnosti PayPal, nebo využívají platbu kartou přes internet a na mail reagovali, byli přesměrováni na falešné webové stránky, zřejmě jen obtížně rozeznatelné od stránek originálních. Na nich byli vyzvání k zadání čísla platební karty, data její platnosti, bezpečnostního kódu CVV2 resp. CVC2 a PIN. Poskytnutí těchto údajů otevírá cestu k podvodnými transakcím kartami klientů.
Česká spořitelna znovu důrazně upozorňuje své klienty, že podobné pokusy o získání důvěrných informací jsou vždy podvodem. Žádná banka ani platební instituce jako PayPal své klienty tímto způsobem nekontaktuje a data neverifikuje. Podobné výzvy je vždy třeba ignorovat a v žádném případě na ně nereagovat. Pokud jste na výzvu zareagovali, neprodleně svoji kartu zablokujte.