Padělky jsou už i v eshopech, co dělat když vám dorazí domů?
9. 9. 2011 – 19:23 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Toužíte po značkovém oblečení, botech, nebo hodinkách? Padělek si můžete nevědomky koupit už i v internetovém obchodě. Bohužel za peníze originálu a většinou s mizivou kvalitou. Co v takovém případě dělat?
Padělky mezi námi
Na základě stížností spotřebitelů, kteří se obrátili na Poradnu pro spotřebitele s pochybnostmi o pravosti prodávaného zboží, učinila poradna kontrolní nákup značkové obuvi v internetovém obchodu www.outletshoe.cz. Po prozkoumání došlých bot i zástupci společnosti Puma vás před nákupem v tomto obchodu varujeme a zároveň obecně vyzýváme k větší ostražitosti.
Co dělat, pokud už padělaný výrobek máte doma?
- U nákupu přes internet můžete využít vždy 14denní lhůty pro vrácení zboží. Uvedete-li jako důvod pro odstoupení dodání padělku (tedy samozřejmě něčeho, co jste si neobjednali), prodejce ponese náklady poštovného a balného od něj k vám i nazpátek.
- V případě nákupu v běžné prodejně, či pokud nevyužijete 14denní lhůtu při nákupu přes internet, namítejte jasný rozpor s kupní smlouvou (protože jste si samozřejmě kupovali originál) a dožadujte se dle libosti buď výměny za originální zboží, či ještě lépe rovnou odstupte od smlouvy a ušetřete si další pochybnosti o tom, zda tentokrát již opravdu dostanete originální zboží.
+ 7 jednoduchých tipů jak se vyhnout padělkům:
1. Dnes již s jistotou nenajdete místo, kde padělek nekoupíte. S pravděpodobností blížící se jistotě ale najdete místo, kde nekoupíte originál: na tržnici.
2. Vyvarujte se nízkých cen. Hlavně u luxusních značek typu Louis Vuitton či Burberry jsou nápadně výhodné ceny velmi dobrým indikátorem padělků.
3. Zjistěte si co nejvíc o zásadách dané značky i dotyčném výrobku: Dodává se zákazníkům ve speciálním obalu? Vyrábí se vůbec v daném objemu (především u parfémů), barvě, materiálu či střihu? Právě barva byla jedním z prvků, který prozradil námi zakoupený padělek: tento typ sandálů se totiž vyrábí výhradně v jiných barvách.
4. Nabízí prodejce zboží dané značky ve všech myslitelných odstínech, velikostech a střizích? Originální výrobce má své zásady, až takhle moc vám vstříc nevyjde.
5. Nekvalitní zpracování. Např. u našeho páru obuvi byly uvolněné obě vložky do bot, boty měly nerovné švy, všitá látka nebyla odstřižena, tudíž "přečuhovala" ven z boty, gumový prvek na patě dosahoval na každé botě jinak vysoko a bota byla v důsledku přebytku látky uvnitř velmi nepohodlná. Máme pokračovat? Podívejte se na fotografie v dolní části stránky!
6. Především při koupi v různých internetových bazarech či aukčních serverech požadujte reálné fotografie. Nespokojte se s nicneříkajícími fotografiemi staženými z webu výrobců. Jak ukazuje naše zkušenost, od věci tento požadavek není ani u ostatních internetových prodejců.
7. Neoriginální balení (flakony u parfémů) či obal. Námi zakoupené sandále dorazily v krabici od zcela jiného typu obuvi, byť stejné značky. Typ obuvi byl na ní dopsán fixou.
Zjistili jste, že jste koupili padělek, o který nestojíte, a chcete zpátky své peníze? Vzorový dopis pro takovéto odstoupení vám poradna můžem zaslat na email.
Vzorový dopis obdržíte zdarma spolu se zpravodajem a novinkami o testech a dalším dění v časopise dTest po zadání emailu. Zpravodaj i novinky jsou zcela zdarma a jejich odběr je možné kdykoliv ukončit.
-dTest