Obchodníkem roku je opět společnost Tesco
10. 10. 2007 – 12:03 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Absolutním vítězem ocenění a držitelem titulu GE Money Multiservis Obchodník roku 2007 se stává Tesco. To tak triumfuje potřetí v pětileté historii ocenění. Výsledky letošního ročníku byly oznámeny 10. října během slavnostního večera v pražském Slovanském domě za účasti významných osobností soukromého i veřejného sektoru a médií.
Letošní ročník ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku byl zahájen na tiskové konferenci 5. června. Během slavnostního večera 10. října byli kromě absolutního vítěze, jímž se stala společnos Tesco , vyhlášeni vítězové 11 oborových a dvou zvláštních kategorií. Novinkou jsou letos dvě nové oborové kategorie – Diskont roku a Čerpací stanice roku. Původně společná kategorie pro Prodejce oděvů a obuvi byla rozdělena do dvou.
„Naším cílem je, aby ocenění co nejlépe mapovalo český trh, proto jsme se rozhodli pro přidání nových kategorií. Diskonty jsou dnes velmi tvrdou konkurencí pro supermarkety, podle průzkumů v nich nakupuje přes 40 % českých spotřebitel ů. Čerpací stanice už nejsou pouze místem k natankování, ale stále důležitější roli hrají doplňkový prodej a služby poskytované motoristům,“ zdůvodnil Charlie Coode vznik nových kategorií.
Výsledky oborových kategorií byly určeny na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu srpna a září provedla nezávislá agentura INCOMA Research. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1000 osob napříč celou českou populací ve věku 15–79 let.
Spotřebitelé mohli pomocí sms vyjádřit svůj názor na kvalitu a rozsah služeb jednotlivých českých obchodníků a této příležitosti využili opravdu výrazně – za čtyři měsíce hlasování udělili obchodníkům 591 tisíc známek, čímž byl o 240 tisíc překonán dosavadní rekord z loňského ročníku. Počet hlasů je zároveň jeden z nejvyšších, který byl kdy v ČR v hlasování na internet u a prostřednictvím SMS dosažen. Vítězem této kategorie „Cena veřejnosti“ se stala společnost Lidl.
K úspěchu v oborové kategorii Hypermarket roku a v celkovém hodnocení přidalo Tesco ještě vítězství v kategorii Professional, kde o výsledcích rozhoduje průzkum zadávaný časopisem Regal. V jeho rámci bylo osloveno 210 manažerů odpovědných za marketing a komunikaci s obchodními partnery (obchodními řetězci a nezávislým maloobchodem). Průzkum byl proveden metodou CATI (telefonické dotazování s podporou počítače).
Do výběru absolutního vítěze se (prostřednictvím vážených koeficientů – viz Příloha 1) promítly všechny tři výše zmíněné způsoby hodnocení – průzkum spotřebitelských preferencí, hlasování veřejnosti i průzkum mezi manažery.