Obchodníci zákazníky šidí a podvádějí čím dál více
7. 9. 2012 – 10:44 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) řešili v první polovině letošního roku 11 983 podání spotřebitelů, podnikatelů i profesních sdružení. Nejčastěji se zabývali problémy týkajícími se reklamací, nekalých obchodních praktik nebo vadného zboží, informovala v pátek mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.
"Pokud bude množství podání přicházet do inspekce ve stejném tempu, tak lze předpokládat, že loňská čísla budou překonána," doplnila mluvčí s tím, že v roce 2011 celkově inspekce řešila něco přes 20 tisíc podání. Z celkového počtu podání potvrdila nebo zjistila kontrola porušení u 25 procent případů. V dalších případech byl podnět využit při další kontrolní činnosti.
Nejméně jsou spokojeni spotřebitelé v Praze a ve Středočeském kraji, kde v prvním pololetí přišlo na inspektorát České obchodní inspekce (ČOI) téměř čtyři tisíce podání. Nejméně se obraceli spotřebitelé na inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj.
Lidé také velmi často upozorňují na nejakostní pohonné hmoty, nedodání objednaného zboží nebo neposkytnutí služby. Často se také lidé obracejí na inspekci s prosbou o pomoc při zrušení uzavřených smluv. Relativně málo podání, jejichž počet nepřesáhl stovku, se týkalo účtování bez příslušného plnění například v restauracích, podvodných praktik, prodeje cigaret a alkoholu mladistvým, upozornění na prodej padělků, podezření na diskriminaci spotřebitele, nedovoleného podnikání apod.
Na Českou obchodní inspekci se mohou spotřebitelé obracet prostřednictvím e-podatelny a jejích webových stránek, prostřednictvích Poradenských a informačních středisek, která fungují na všech inspektorátech ČOI.
František Bužek | MED