Novinka v pojištění: Pojistka proti čekání u lékaře
17. 4. 2009 – 4:05 | Životní pojištění | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Jako první mezi komerčními pojišťovnami přichází Uniqa pojišťovna na trh s uceleným programem zdravotní asistence. Nový produkt zjednoduší především přístup k čerpání zdravotní péče. Klient si s call centrem může dohodnout návštěvu u specialisty ve smluvním zařízení v čase, který mu vyhovuje.
- Lidé ze Zlína myslí na důchod více než Pražané
- Stát již nebude hradit povinné očkování a platba byla přesunuta na zdravotní pojišťovny
- Pojištění: Rušení pojistek v době krize je hazard
- Cizinci z třetích zemí jsou znevýhodneni ve zdravotním pojištění
- Česká pojišťovna proplácí poplatky za hospitalizaci bez ohledu na jejich vybírání
Podle výzkumů z poslední doby je více než 80 procent občanů spokojeno s úrovní zdravotní péče, které se jim dostává. I podle zahraničních analýz je srovnatelná s jinými vyspělými státy. Co naopak kritizují, je slabá organizace a nedostatečná komunikace ze strany zdravotního personálu. Česká republika se také vyznačuje vysokým využíváním péče lékařů. To s sebou nese dlouhé čekací lhůty a obecně nižší komfort lékařské péče.
Uniqa pojišťovna proto začala budovat síť smluvních zdravotnických zařízení rozmístěných po celé České republice, která garantují splnění standardů MedUniqa. Ty požadují, aby první vyšetření klienta u specialisty proběhlo nejpozději do pátého dne ode dne, kdy byl požadavek přijat call centrem. Dalšími kritérii jsou prodloužená pracovní doba zařízení ve všední den zpravidla do 18 hodin, přijetí objednaného pacienta nejpozději za 30 minut do ordinace, asistence centrální recepce, která dbá na zajištění návaznosti péče, funguje jako zdroj informací a pohodlí a zajišťuje pitný režim pro příchozí klienty.
Služby lze čerpat ihned
Do programu MedUniqa mohou vstoupit klienti ve věku 15 až 60 let a jejich pojištění může trvat do 65. roku věku. U tohoto druhu pojistky se neuplatňuje žádná čekací doba a služby lze nárokovat prakticky hned druhý den po sjednání smlouvy. V současné době je připraveno přijmout klienty pojišťovny celkem 14 zdravotnických zařízení působících ve všech 11 hlavních lékařských oborech. Síť se bude průběžně rozšiřovat, aby pacienti nemuseli dojíždět na vyšetření příliš daleko. Nicméně hlavním kritériem pro zařazení zařízení do smluvní sítě bude jeho připravenost vyhovět standardům v oblasti kvality a komunikace s klientem. Pojistné MedUniqa se podle pohlaví a věku pohybuje mezi třemi až pěti tisíci korunami ročně.
Pojistný trh letos zpomalí růst
Podle generálního ředitele Uniqa pojišťovny Martina Žáčka letos nárůst českého pojistného trhu zpomalí na zhruba tři procenta. O přibližně tři procenta by mělo růst neživotní i životní pojištění, běžně placené životní pojištění by mohlo růst o něco více. Pojišťovny vybraly v roce 2008 na pojistném 136,6 miliardy korun, což bylo meziročně o 4,9 procenta více.
Oslabení dynamiky pojistného trhu bude důsledkem horšících se ekonomických výsledků s negativními průvodními jevy, jako jsou rozkolísaná koruna, rostoucí nezaměstnanost, horší dostupnost úvěrů, omezování výroby a problémy s vývozem. „To se odrazí v životní úrovni obyvatelstva; část lidí pocítí krizi na vlastní kůži a bude nucena upravit dosavadní konzumní návyky a strukturu výdajů,“ dodává Žáček.
Více na Profit.cz