Nejcenější českou značkou je Sazka, hodnota firmy však klesla o 10 miliard

29. 9. 2010 – 12:39 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Nejcenější českou značkou je Sazka, hodnota firmy však klesla o 10 miliard
Pokles hodnoty však potkal i značku Louis Vuitton, která ztratila 14,6 procenta, Foto:Sazka | zdroj: NašePeníze.cz

Nejcennější evropskou značkou je výrobce luxusního zboží Louis Vuitton, v České republice je to loterijní firma Sazka. Informoval o tom ve středu na svých internetových stránkách rakouský European Brand Institute (EBI) s odvoláním na svou studii eurobrand 2010.

Hodnota značky Sazka klesla v tomto roce podle EBI na 413 milionů eur (10,15 miliardy korun), což představuje sedmiprocentní pokles. Ještě vloni přitom dosahovala hodnoty 444 milionů eur (10,91 miliardy korun).

 

TIP: Nejdražší značky světa? Coca-Cola, IBM a Microsoft

 

Pokles hodnoty však potkal i značku Louis Vuitton, která ztratila 14,6 procenta. Zatímco ještě v loňském roce byla hodnota této značky na úrovni 32,37 miliardy eur (795,5 miliardy korun), letos se propadla na 27,64 miliardy eur (605,53 miliardy korun).

 

Kterým oborům se daří

 

"Nejsilnější růst hodnot firemních značek byl zaznamenán v oblasti farmacie, zdravotnictví a biotechnologického průmyslu. Nejvyšší růst zaznamenala značka britské společnosti GlaxoSmithKline (+34,6 procenta), následovaná Sanofi Aventis (+19,1 procenta) a společností Novartis (+11,6 procenta)," uvedl ředitel EBI Gerhard Hrebicek s tím, že krize nejvíce zasáhla sektor automobilového průmyslu a informačních a komunikačních technologií. Významnou ztrátu však zaznamenal také sektor finančních služeb. Například značka RBS přišla o 36 procent své hodnoty, UniCredit o 29,7 procenta a Deutsche Bank o 29,9 procenta.

-David Vandrovec, Mediafax

Kurzy

Kurzovní lístek: 30.10.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,240 25,380
USD 23,300 23,480
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články