Nealko pivo Bernard je lepší než Birell rozhodli experti
31. 7. 2010 – 8:47 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Nealkoholické pivo "Bernard s čistou hlavou Free" zvítězilo v degustační soutěži nealkoholických piv, kterou tento týden zorganizovala nezávislá iniciativa První pivní extraliga.
V pátek o tom informoval Jan Šuráň, který je členem iniciativy.
První pivní extraliga, mezi jejíž členy patří uznávaný pivovarský odborník Jan Šuráň či tajemník prezidenta republiky Václava Klause Ladislav Jakl, běžně věnuje hodnocení dvanáctistupňových piv z českých, moravských a slezských pivovarů, tentokrát se zaměřila na nealkoholická piva. K tomuto nezvyklému "nealko" testu ji vyprovokovala výzva Stanislava Bernarda k souboji mezi Birellem, nejprodávanějším nealkoholickým pivem v České republice z produkce Plzeňských pivovarů a nealkoholickým pivem Bernard.
"Výzva zůstala ze strany Plzeňského Prazdroje nevyslyšena a vzhledem k tomu, že se na nás i zástupci pivní veřejnosti, rozhodli jsme se uspořádat vlastní slepý test," vysvětlil důvod testu Šuráň.
<%Anketa172%>
Jako výrazný vítěz z anonymního testu vyšel právě humpolecký pivovar Bernard se svým nealkoholickým pivem Bernard s čistou hlavou Free. Naopak nejprodávanější nealkoholické pivo v České republice Birell pivní degustátory příliš nenadchlo a obsadilo až osmou příčku z jedenácti hodnocených piv.
"Anonymita slepého testu zaručila nemožnost preference oblíbené značky stejně, jako jakékoliv ovlivňování porotců dotčenými pivovary. Hodnotící ani netušili, jaká piva byla do soutěže zařazena. Jednotlivé vzorky byly označeny čísly, vychlazeny na předepsanou teplotu a podávány v rychlém sledu," dodal Šuráň.
Majitel rodinného pivovaru Stanislav Bernard vyzval na začátku července Plzeňský Prazdrojj na souboj, aby tak protestoval proti kampani Prazdroje na podporu Birellu "Chutí převyšuje ostatní". Tu považuje za neetickou a nepravdivou. Prazdroj ovšem souboj písemně odmítl a tvrdí, že k použití sloganu v uvedené kampani jej opravňuje skutečnost, že je Birell dlouhodobě v ČR nejprodávanějším nealkoholickým pivem s tržním podílem větším než 60 procent. Podle Bernarda by ale mohl být podle stejné logiky používán slogan "Gambrinus chutí převyšuje Pilsner Urquell", protože i on má největší tržní podíl na českém pivním trhu. Odmítnutím souboje, která mělo posuzovat 25 degustátorů vybraných Sdružením přátel piva, Prazdroj podle Bernarda dokazuje, že má obavy z přímé konfrontace.
-Filip Sušanka, Mediafax
Kam dál?
- Bernard dál bojuje s Prazdrojem o kvalitu nealkoholických piv
- Bernard vyzval na souboj Plzeňský Prazdroj v kvalitě nealko piv
- Točené nealkoholické pivo rozšíří nabídky některých restaurací
- Pití alkoholu na ulici postupně zakazují města i obce. Kde už zákaz platí?
- Jak vidí Česko zahraniční novináři? Pozor, čeští pivaři volí, upozorňuje Reuters