Nadešel čas pořídit si elektromobil? Třetina Čechů si myslí, že ano!
8. 12. 2021 – 8:00 | Komerční sdělení | Inzerce
V průzkumu* mezi českými motoristy vyšlo najevo, že ideální elektromobil by měl na jedno dobití ujet 350 km, dosahovat maximální rychlosti 163 km/h a 100 km by se mělo dobít do 30 minut. Největší obavy vzbuzuje počet dobíjecích stanic. Kia EV6 všechny tyto obavy rozptyluje a je k dispozici hned teď.
Ve všech směrech přelomový. Tak lze charakterizovat nový model EV6. První elektromobil Kia byl od počátku navrhovaný na platformě E-GMP výlučně určené pro vozy s elektrickým pohonem. V mnoha ohledech mu tato skutečnost pomáhá překonat jízdní vlastnosti a možnosti současných čistě elektrických vozů. Zároveň jde však o první zhmotnění nové strategie značky a vize budoucí trvale udržitelné mobility. A v neposlední řadě upoutá na první pohled svým futuristickým vzhledem.
Kia EV6 však není pouze o působivém designu, ale samozřejmě i o jízdních schopnostech. Zájemci o nový elektromobil si mohou vybrat ze dvou velikostí akumulátoru a náhonu buď na jednu, nebo obě nápravy. Varianta s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol se EV6 pyšní dojezdem až 528 kilometrů v kombinovaném provozu města a dálnice. Díky odlišnému stylu jízdy plného brzdění a plynulé jízdy dosahuje dojezd ve městě až 740 km.
Prostor pro zavazadla býval v elektromobilech také omezený. Dedikovaná platforma E-GMP nabízí nejenom dostatečně objemný 520litrový zadní zavazadlový prostor, ale i prostornou schránku pod přední kapotou. V případě verze s pohonem zadních kol se díky absenci předního elektromotoru otevírá objem 52 litrů, u verze 4x4 je to pak 20 litrů. Také možnost tahat přívěsy byla prvním elektromobilům zcela zapovězená. EV6 umožňuje táhnout přívěs až o hmotnosti 1 600 kg, přičemž v tomto ohledu patří k premiantům mezi mainstreamovými automobilkami.
Z pokročilých technologií pak stojí za zmínku například ultrarychlá 800V dobíjecí architektura, která se u mainstreamové automobilky objevuje zcela poprvé. Její hlavní benefit lze v současnosti ocenit zejména na dlouhých trasách po dálničních tazích, kde jsou instalovány dobíjecí stanice s výkonem okolo 350 kW. Kia deklaruje, že se na nich za 18 minut akumulátor dobije z 10 na 80 % (cca na 420 km). Ani na těch běžnějších rychlodobíjecích stanicích s EV6 nestrávíte věčnost, neboť čas dobití z 20 na 80 % kapacity se pohybuje okolo půl hodiny. V tuzemsku navíc noví majitelé elektromobilu značky Kia získají na rok elektrickou energii v ekvivalentu 12 000 km zcela zdarma. Čerpat ji mohou díky jediné kartě Kia EV Power Card na dobíjecích stanicích společností ČEZ, E.ON i PRE bez nutnosti dalších registrací. Podstatné však je si uvědomit, že valná většina elektromobilů se dobíjí přes noc doma, či během dne v práci, kde vůz stojí nevyužitý několik hodin. Pro řešení dobíjení na zastřešeném či venkovním parkovacím místě má Kia připravené balíčky na míru – od revize elektroinstalace až po kompletní instalaci wallboxu s certifikovaným elektroměrem.
A zapomenout nelze ani na celý zástup pokročilých asistenčních systémů, které hlídají jízdu v pruzích, okolní provoz nebo možný mikrospánek řidiče. Pomyslnou třešničkou na dortu je dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent, který za vás zaparkuje příčně i podélně, a přitom ani nemusíte sedět ve voze.
Více informací k modelu Kia EV6 naleznete zde.
*Průzkum provedla Generali Česká pojišťovna