MTV bude lákat mladé lidi k účasti ve volbách
19. 5. 2009 – 10:26 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Podle posledního průzkumu nemají mladí lidé o červnové volby do Evropského parlamentu takový zájem jako jejich rodiče. Tak tomu bylo již v minulých volbách v roce 2004, kterých se zúčastnilo pouze 40 % voličů ve věku do 25 let, přičemž celková volební účast dosáhla 48 %.
Hudební stanice MTV vysílá k propagaci voleb několik reklamních spotů na 168 kanálech své mezinárodní sítě. Ve spotech mladí lidé zavěšují hudební reproduktory na Big Ben v Londýně, Eiffelovu věž v Paříži a Koloseum v Římě. Co tím chtějí říct? Že vhozením volebního lístku mohou dosáhnout toho, že budou vyslyšeni.
Českou verzi hudební stanice MTV bude provozovat nejúspěšnější tuzemská komerční televize NOVA.
- Práce v EU: mladí Češi jsou ochotní pracovat v zahraničí, práce je však méně
- U mladých manažerů tužka a papír stále ve hře!
- Češi se kvůli směrnici EU obávají zdražování potravin
- Majitel TV NOVA společnost CME bude v ČR vysílat MTV
\"Mladí lidé jsou budoucností Evropské unie. Potřebujeme jejich nápady i jejich aktivní zapojení. Musí vědět, že jejich hlas je důležitý,\" uvedla místopředsedkyně Evropské komise Margot Wallströmová. A podle toho zní také slogan kampaně: Slyšíš mě, Evropo?
Evropský parlament má dnes mnohem více pravomocí, než tomu bylo při prvních volbách v roce 1979. Významně se například podílí na rozhodování o rozpočtu. Avšak volební účast, která při prvních volbách činila 62 %, se stále snižuje. Letošní kampaň se snaží tento trend zvrátit, a proto zdůrazňuje, že při volbách činíme vlastní \"rozhodnutí\" a neplníme tak jen dříve podtrhovanou \"občanskou povinnost\".
Kampaň má rovněž své internetové stránky, kde se mladí lidé mohou vyjádřit k situaci a vyslovit svá přání, dokonce i prostřednictvím služby Twitter.
Volby do Evropského parlamentu, v nichž se zvolí 736 poslanců, se letos konají ve dnech 4.-7. června ve všech 27 členských zemích EU.