Mobily budou ve vlacích spolehlivější
12. 4. 2007 – 11:36 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Už se vám určitě stalo, že jste jeli vlakem za obchodem, nebo soukromě a signál mobilu vám stále vypadával a byl nestabilní. To by se od tohoto roku mělo změnit.
České dráhy sledují stejný trend jako dopravci například v Rakousku či v SRN – osadit vybrané vozy dálkové dopravy – určené zejména pro byznys klientelu zařízením podporujícím příjem GSM signálu.
Na vybraných spojích kategorií EC / IC provozovaných mezi Prahou a Ostravu hodlají České dráhy nasadit od května vůz první třídy vybavený zkušebně zařízením podporujícím příjem GSM signálu tzv. GSM Repeaterem.
Cestující a také zaměstnanci Českých drah budou mít na vybraných spojích ve voze označeném spciální značkou symbolizující podporu příjmu GSM signálu možnost po několik měsíců zkoušet kvalitu mobilního signálu podporovaného instalací zařízení GSM Repeater.
České dráhy a dceřiná společnost ČD Telematika zahajují – ve spolupráci s mobilními operátory – zkušební provoz zařízení GSM Repeater v návaznosti na zájem dále rozvíjet nabídky podporující velký příliv byznys klientely do vlaků ČD – zejména do spojů kategorie SC, EC a IC. Ti už dnes volí železniční dopravu zejména s ohledem na rychlost, pohodlí a možnost efektivního využití času stráveného na cestě. Právě čas ve vlaku často využívají k práci – ať už na notebooku nebo k vyřizování hovorů prostřednictvím mobilních telefonů – což také pro mobilní operátory představuje další možnost zvýšení intenzity využívání jejich služeb.
GSM Repeater je doplňkové zařízení, které podporuje GSM signál všech operátorů z již existujícího pokrytí. České dráhy vyhodnotí jak technologickou část zkušebního provozu tak současně obchodní potenciál s možností většího rozšíření podpory GSM signálu ve vlacích Českých drah. Například u některých zahraničních dopravců v Rakousku či v SRN je tato služba součástí servisního balíčku první třídy určeného pro byznys kientelu. Současně hodlají České dráhy v úzké součinnosti s mobilními operátory a Správou železniční dopravní cesty (vlastníkem kolejové infrastruktury) dále spolupracovat na cíleném dokrytí železniční sítě – včetně například nově budovaných i existujících tunelových úseků a koridorových tratí.