mBank odesílal s platbou i adresy klientů
13. 12. 2007 – 8:44 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
mBank nstoupila na Český trh s velkou parádou a přiznám se, že i já jsem vážně zvažoval, zda bych si svůj účet neměl převěst právě k nim. Ale jak se říká, jiný kraj, jiný mrav. Na internetovém foru mBanky jeden z klientů upozornil, že s jeho platbou odchází také jeho plná adresa směrem k příjemci.
Banky → mBank – BRE Bank S.A.
V polsku naprosto běžná věc, u nás téměř nemyslitelné. Problém může být v tom, že při zadání příkazu k platbě se u příjemce objeví i údaja plátce a to všetně bydliště.
„Co se týče adresy odesílatele, adresa se u příjemce nebude zobrazovat. Bohužel adresa odesílatele při zadávání plateb je zatím defaultně přednastavena a její odstranění je komplikované (jedná se o věc spojenou s původním IB v polském prostředí). Mohu Vás ale ujistit, že při platebních příkazech do jiné banky se tato adresa v platebním příkazu nikde nezobrazuje. Neobjevuje se ani u klientů mBank v detailech transakcí.“ Reaguje zaměstnanec mBanky pod jménem zbiejczuk.
Někteří klienti mBank si myslí, že odesílání plných údajů s platbou koliduje se zakonem 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Jiní zase zvažují trestní oznámení.
mBanka se snaží celou věc rychle řeši a dnes již vše funguje k plné spokojenosti klientů. Zaměstnanec mBanky na rozběhlou diskusi reagoval „Tak bych jen diskutující ujistil, že už jsme tu adresu snad dostali pryč ze všech míst… Sice se zobrazuje při odesílání platby, ale k příjemci by neměla dorazit, a to ani v rámci mBank , ani mimo ni.“
Jeden z klientů potvrdil, že se již opravdu adresa nezobrazuje ani v historii, ani při převodu do jiné banky.