Lidé všude šetří, jen tržby za erotické pomůcky rostou o desítky procent
15. 10. 2012 – 14:01 | Životní styl | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Podle odhadů internetových prodejců Češi letos utratí za erotické pomůcky 1,3 miliardy korun, to představuje proti loňskému roku zvýšení o 21 procent. V pondělí o tom informovala Asociace portálů hromadného nakupování.
Přestože mnohé klasické sex shopy čelí odlivu zákazníků, celkový zájem o nákup erotického zboží v ČR roste, což je podle odborníků dáno zejména mohutným nárůstem anonymního nákupů erotického zboží přes internet. "Na základě dosavadních tržeb odhadujeme, že celkový letošní objem on-line prodejů bude ve srovnání s loňským rokem asi o pětinu vyšší. Znamenalo by to, že Češi za nákup erotiky zaplatí kolem 1,3 miliardy Kč," odhadl zástupce portálu BerSlevu.cz a mluvčí Asociace portálů hromadného nakupování David Antić.
Největší zájem podle něj zákazníci projevují o klasický sortiment. "Jde zejména o vibrátory, pouta, kroužky na penis, nafukovací panny či Venušiny kuličky. Při dobré ceně se prodávají po stovkách kusů," uvedl mluvčí Antić.
Proti tomu on-line nákup sexuálních služeb podle Asociace portálů hromadného nakupování pro většinu zákazníků příliš atraktivní není.
"Zájem zákazníků o nákupy sexuálních pomůcek je největší na podzim a v zimě. Lidé nemají tolik prostoru k cestování, jsou spíše doma, a tak hledají nové podněty k ozvláštnění svého sexuálního života," říká Antić, který zároveň připomíná zajímavý paradox: "Je známo, že tržby společností prodávajících sexuální pomůcky rostou v obdobích krize a růstu nezaměstnanosti. Sex je zkrátka jedním z nejlepších léků proti stresu či dlouhým dnům bez pracovního vytížení."
Obliba erotických pomůcek roste i v zahraničí. Podle dostupných údajů lidé na celém světě utratí za erotické pomůcky v přepočtu okolo 170 miliard korun ročně. Do roku 2020 by se tato suma měla podle odborníků zvýšit až na 1,3 bilionu korun ročně. Pro srovnání: touto částkou by bylo možné zaplatit téměř 70 procent zahraničního dluhů celé České republiky.
Jan Soukup | MED