Lidé letos před vánocemi zatím utrácejí více radují se obchodníci
5. 12. 2010 – 20:58 | Domácí | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Například na předvánoční nákupy do prodejen společnosti Tesco Stores ČR přišlo tento víkend ve srovnání s běžným víkendem o 40 procent zákazníků více.
Tisková mluvčí společnosti dodala, že v meziročním srovnání se počet zákazníků tento víkend zvýšil přibližně o pět procent.
"Největší zájem zákazníků je o potraviny a zboží, které nejčastěji nakupují jako vánoční dárek - hračky, elektroniku, LCD televize, vybavení do domácnosti, kosmetiku, oděvy, zimní obuv nebo vybavení na zimní sporty," řekla pro agenturu Mediafax Karasová.
"Během celého týdne zákazníci nakupovali i na Mikuláše - čokoládové figurky, ovoce, hračky a alkohol. Velkým hitem jsou různé obměny adventního kalendáře, mezi největší trhák patří adventní salám," řekla Karasová.
Během minulého víkendu růst prodejů společnosti Tesco Stores vzrostl meziročně o šest procent, ve srovnání s běžným víkendem se pak zvýšil o 30 procent.
Také tržby provozoven maloobchodní společnosti Albert za druhý adventní víkend překonaly očekávání.
Tržby prodejen Albert se oproti běžnému týdnu letošního roku zvýšily o 20 procent, oproti prvnímu adventnímu víkendu pak byly o 15 procent vyšší. "Rovněž jsme registrovali růst tržeb ve srovnání se stejným víkendem loňského roku v řádu jednotek procent," řekl Hora. Počet zákazníků ve srovnání s prvním adventním víkendem se zvýšil oproti běžnému týdnu o 12 procent.
"Tržby se meziročně významně zvýšily a rozhodně překonaly naše očekávání. Největší zájem zákazníků byl během uplynulého víkendu o hračky a zimní sportovní potřeby - boby, lyže či sáňky," řekl agentuře Mediafax Lukáš Hora.