Kvalitní a usměvavý personál jsou tahouny českého cestovního ruchu
18. 5. 2007 – 8:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
CzechTourism propaguje Českou republiku jako ideální turistickou destinaci v zahraničí i na domácím trhu a snaží se přilákat turisty do všech českých regionů. To, jak se zde cítí a jak si užívají pobyt, je však už záležitostí jednotlivých subjektů cestovního ruchu.
CzechTourism má dle zprávy zájem na tom, aby byli zahraniční a domácí turisté spokojeni, aby odcházeli s příjemnými zážitky a doporučili navštívený hotel, restauraci a ostatní zařízení cestovního ruchu svým známým, příbuzným nebo se tam spolu s nimi opět vrátili. Služby cestovního ruchu v ČR potřebují stálou pozornost. Je nutné se jim věnovat, vzdělávat personál, motivovat jej a nabídnout klientům pozitivní a nezapomenutelný zážitek. K tomu by mělo přispět 65 vzdělávacích programů, seminářů a workshopů financovaných z Evropského sociálního fondu, jejichž realizátorem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a agentura CzechTourism.
Určitě se každý z nás ocitl v situaci, kdy se v hotelu, restauraci či informačním centru cítil jako nadbytečný, nikdo si nás nevšímal nebo jsme byli obslouženi velmi chladně. Personálu chyběl úsměv a profesionální přístup. Právě osobní zkušenosti mnohých z nás a stížnosti zahraničních turistů vedly Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a agenturu CzechTourism k tomu, aby se tato situace změnila. „Jsme si vědomi toho, že se jedná o velice dlouhý a namáhavý proces. I přesto stojí zato začít a sklidit nejdříve nepatrný, ale postupně se do budoucna zvyšující úspěch. Naším záměrem je zkvalitnit personál v oblasti služeb cestovního ruchu, který přichází do bezprostředního kontaktu se zákazníkem,“ říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška a doplňuje: „Na druhou stranu nelze opomíjet ani druhý významný faktor v cestovním ruchu, a to vytvořit turistický produkt a umět jej nabídnout a zacílit na konkrétní skupinu klientů.“
Obě zmíněné sféry se staly základem 65 vzdělávacích programů v pěti projektech financovaných z Evropského sociálního fondu, které jsou v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Příjemcem finančních prostředků ve výši 180 mil. Kč je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a realizátorem pak agentura CzechTourism. „Finanční částka je rozložena na realizaci vzdělávacích programů, seminářů a workshopů včetně odborných publikací, školících materiálů, webových stránek vzdelavanivcr.cz, e-knihovny apod. Prozatím byly ukončeny dva z programů a v rámci všech aktuálně probíhajících proškoleno na 1 500 osob,“ uvádí ředitelka odboru cestovního ruchu MMR ČR Blažena Křížová.
K řešení výše zmíněné problematiky přistupuje velmi aktivně Asociace hotelů a restaurací ČR (dále AHR ČR), která čítá na 847 členských subjektů se 30 000 zaměstnanci a které se dané téma bezprostředně týká. O jejich činnosti v této oblasti se zmiňuje manažerka vzdělávacích projektů Ivana Srdínková: „Pro účely vzdělávání je využívána Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství AHR ČR a Podnikatelská akademie, která představuje systém otevřených kurzů celoživotního vzdělávání reagující na aktuální požadavky hoteliérů.“