Křestní jméno o vás bance prozradí jak chcete bydlet
4. 7. 2013 – 8:39 | Bydlení | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:
Statistiky ohledně hypotečních úvěrů se často týkají úrokových sazeb, lokality, délky fixace atd. Hypoteční banka se však podívala na to, jací nositelé jmen si berou nejvyšší hypotéku, nebo kdo dává přednost již postavenému domu nebo kdo si naopak na „zrození“ nového obydlí chce dohlédnout sám.
V České republice žije zhruba 330 tisíc Marií. Ženy s tímto jménem si nejčastěji pořizují rodinný dům a podle údajů Hypoteční banky si půjčují nejmenší průměrnou částku (1,162 mil. korun) a splácí nejkratší dobu, konkrétně přes 18 let.
Například Anny se však do stavění domů nehrnou. Skoro polovina z nich si raději pořídí byt, ale na tom zase nešetří, protože si půjčují z žen nejvíce, a to přes 1,5 milionu korun. Věry zase nejčastěji staví a Lucie volí nejdelší dobu splatnosti. Lucie totiž chtějí měsíčně splácet co nejnižší částky za bydlení, aby se mohly věnovat jiné své zálibě, cestování.
A jak jsou na tom se jmény a bydlením muži?
Do bydlení nejvíce investují Martinové, kteří si půjčují v průměru 1,563 milionu korun. Většinou si však nositelé tohoto jména kupují již hotové domy, neradi totiž ztrácí čas stavbou. Obvykle také dávají přednost spíše bytům. Martin také splácí hypoteční úvěr nejdéle, a to téměř 24 let.
Josefové o bytech nechtějí ani slyšet. Nejraději si koupí pozemek a pak si dohlédnou na to, aby jejich vysněný dům byl postaven přesně podle představ. Stejně jako Pavel nebo Jaroslav, volí i Josef nejkratší dobu splácení. Naopak nejméně peněz na bydlení si z mužů půjčuje František, a to 1,278 milionu korun.
Co se týče příjmení, tak například Dvořákovi nejraději staví domy a preferují nejkratší dobu splatnosti hypotečního úvěru. Veselí si zase pořizují spíše byty a půjčují si na něj jen 1,387 milionu korun. Rodina Černých zase nemovitost nejraději nakupuje a Horákovi preferují bydlení v rodinném domě. Hypoteční úvěry pak nejdéle splácí pan a paní Němcovi (téměř 23 let).
„Není od věci podívat se čas od času na čísla i z jiného úhlu pohledu,“ vysvětluje s úsměvem Kateřina Krásová, tisková mluvčí Hypoteční banky. „Lidé milují nejrůznější výklady a typologie, tak proč nevytvořit jednu zcela novou a originální? A je rozhodně zajímavé sledovat, jak se charakteristiky jednotlivých jmen odrážejí v rozhodování jejich nositelů v tom smyslu, jak budou bydlet,“ dodává.